Bereik een miljoenenpubliek via nieuwe verkoopkanalen

EC0618

Marktplaatsen nemen een steeds dominantere positie in. In Duitsland bijvoorbeeld start meer dan de helft van alle online zoektochten op een marktplaats. Ook in ons land zijn marktplaatsen ongekend populair. Profiteer ook van een (Europees) miljoenenpubliek.

Verkopen via marktplaatsen biedt veel kansen, weet Bart Vintcent van EffectConnect.“Het mooie is dat je een miljoenenpubliek kunt bereiken, dus extra omzet genereert, zonder zelf grote investeringen te hoeven doen.” Het koppelen met verschillende marktplaatsen is echter wel een tijdrovende en foutgevoelige bezigheid, tenzij je een partij als EffectConnect inschakelt die de koppelingen met de bekende (en wellicht onbekende) marktplaatsen volledig automatisch laat verlopen. Extra omzet zonder extra werk, wie wil dat nou niet?

Automatische koppelingen
EffectConnect koppelt met marktplaatsen door heel Europa. “De meest bekende voor Nederland en direct ook de grootste is bol.com, zegt Bart. “Maar inmiddels stellen veel meer bedrijven zich op als een marktplaats. Fonq en Blokker zijn bijvoorbeeld ook een marktplaats geworden. Ook zij zien de voordelen van een samenwerking met specialisten en daar kunnen retailers ook weer van profiteren. Belangrijk is ook daar dat er een goede koppeling wordt gemaakt, zodat de orders die via de verschillende marktplaatsen komen ook meedraaien in het eigen systeem van de retailer. Bovendien is het aanbod door die koppelingen altijd actueel. En als de order is ingepakt en verzonden, wordt de track & trace informatie automatisch teruggekoppeld naar de marktplaats waarop de order is geplaatst. Geen fouten meer door handwerk.”

Nieuwe features
Een koppeling met een marktplaats bespaart de retailer ook aanzienlijk wat tijd, meent Bart. “Onze filosofie is dan ook om het leven van de retailer wat te verlichten. Op de Webwinkel Vakdagen presenteren we de nieuwste features, uitbreidingen op ons platform waarmee de retailer serieus tijd bespaart. Denk aan een volledige integratie met Admarkt van Marktplaats.nl. Dat is voor sommige retailers een interessante manier om nog beter in de picture te komen staan. De retailer hoeft zich alleen nog maar te focussen op zijn assortiment, wij zorgen dat de technologie erachter klopt. Via onze EffectConnect app zijn retailers altijd en overal op de hoogte van de verkopen op de gekoppelde marktplaatsen. Ontvang notificaties en vergelijk omzetten.”

Nieuwe kansen
Zoals Bart in de inleiding al aangaf verwacht hij dat marktplaatsen in 2019 hun dominante positie alleen maar verder inkleuren. “We zien dat Amazon ook steeds dichter naar ons land toe kruipt. Sterker nog, de marktplaats is stiekem al gewoon aanwezig in ons land. Wij zorgen ervoor dat de retailer ook op dit platform aan de slag kan.” Behalve de geijkte en meer bekende marktplaatsen, komen er volgens Bart ook steeds meer nieuwe en gespecialiseerde marktplaatsen bij. Hij noemt bijvoorbeeld een Vanden Borre in België, maar ook Wish en Fruugo. “Wish is een echte mobile first marktplaats met wereldwijd meer dan 300 miljoen (!) klanten. Fruugo is een nieuwkomer en opereert ook veel meer op wereldwijde schaal. Voordeel is dat je er je Nederlandse data naar toe schiet en dat het platform alles zelf vertaald. En ook nog eens verbijsterend goed.”

Bart ziet marktplaatsen zeker niet als een bedreiging. “Het is alleen maar goed voor de concurrentie en gaat ervoor zorgen dat iedereen nog beter zal opletten.” Ook geïnteresseerd in een miljoenenpubliek? EffectConnect biedt toegang tot vele (inter)nationale marktplaatsen via één eenvoudige koppeling.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*