Laden...

Verpakkingen: bescherming voor het product; promotie voor de organisatie

topa0617

Webwinkeliers doen er alles aan om de klantbeleving te verhogen. Van oudsher biedt een verzendverpakking bescherming. Maar tegenwoordig wordt de klantbeleving een steeds belangrijker element. Een mooie bedrukte doos zorgt voor herkenbaarheid bij de ontvanger en is veel leuker om te ontvangen dan een bruine kartonnen doos. Maar Topa Verpakking biedt nog veel meer.

In het kader van het personaliseren van verpakkingen kan Topa zowel verpakkingen als tape van een unieke bedrukking voorzien. “Het Topa Institute ontwikkelt elke soort verpakking van klein tot groot, en voor elk doeleinde,” zegt Martijn Boog namens Topa Verpakking. “Aan de beleving wordt steeds meer waarde gehecht. Gekleurde verpakkingen en bedrukking aan de binnen- of buitenkant, het maakt het pakket feestelijk om te ontvangen. Veel aandacht gaat ook uit naar het functionele aspect, zodat producten goed en beschermd op de bestemming aankomen.”

Klantvriendelijke verpakkingen
Het gebruiksvriendelijker maken van verpakkingen is een andere trend, weet Boog. “Vaak past een product prima door een brievenbus, maar als gevolg van een te grote verzendverpakking pas het niet meer. Wij attenderen webwinkeliers daarom ook op brievenbusverpakkingen voor zendingen door de brievenbus. Het zorgt niet alleen voor een succesvolle aflevering, maar deze verpakkingen zijn ook eenvoudig te openen en kunnen zelfs gebruikt worden voor het retourneren van een product. Onder klantvriendelijke verpakkingen verstaan we ook onze speedboxen, snel, in één beweging op te zetten dozen, met een plakstrip om snel te sluiten, en een perforatiestrip zodat de ontvanger gemakkelijk kan openen, is hier een mooi voorbeeld van.”

Innovatief maatwerk
Topa Verpakking heeft een compleet assortiment van verpakkingen, voor alle mogelijke verpakkingsvragen. Boog: “Daarnaast ontwikkelen en testen wij vindingrijk maatwerk voor bijzondere producten en doeleinden. Hierbij werken onze experts nauw samen met opdrachtgevers. Vaak zijn dat intensieve trajecten, waarin een kritische blik en vindingrijkheid minstens zo belangrijk zijn als kennis van betrouwbare verpakkingen. Zo werken wij al sinds 1922 met succes aan uitdagingen op het gebied van verpakken. Met ervaren, betrokken medewerkers die snel schakelen en snappen wanneer zij net die stap extra moeten zetten. Want Topa gaat verder dan verpakkingen.”

Doordacht verpakt
Verpakken is ondernemen, weten wij uit ervaring, vervolgt Boog. “Onze klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat hun producten tijdens het transport optimaal worden beschermd, onder alle omstandigheden. Dat is cruciaal voor hun continuïteit en winstgevendheid. Een verpakking moet bovendien tegen de goede prijs worden ingekocht en zo duurzaam mogelijk zijn. Daarom zetten wij ons in voor gedegen en verantwoord verpakken, vanuit een helicopterview over de gehele logistieke keten. Voor kennisontwikkeling en innovaties, inclusief uitvoerige simulatietests. Voor procesoptimalisatie, kostenbesparing en milieuwinst. Dit komt allemaal samen in de zekerheid waar Topa Verpakking voor staat; het is onze belofte aan al onze klanten. Topa Verpakking. Doordacht verpakt.”

Gegarandeerd besparingspotentieel
Op de Webwinkel Vakdagen 2018 toont Topa de eindeloze mogelijkheden in verpakkingen. Omdat ook steeds meer B2B partijen de beurs bezoeken, neemt de verpakkingsspecialist ook de unieke rekfolie met gegarandeerd besparingspotentieel mee naar de beurs. “Met de door Topa Verpakking ontwikkelde Fiber Wrapper bespaart een klant 30 tot 50% aan wikkelfolie,” stelt Boog. “De folie heeft fibers waardoor het steviger is en niet scheurt. Met Fiberfilm gaat het wikkelproces sneller, is er veel meer ergonomie voor de gebruiker, worden pallets consistenter gewikkeld dat resulteert in een betere palletstabiliteit.”

Topa Institute
Het Topa Institute geeft ons de juiste ondersteuning doordat we verpakkingen kunnen testen in de transportsituatie. Hoe komen producten aan nadat ze hun transportroute hebben afgelegd? Deze testresultaten worden in een rapport weergegeven en geven met duidelijke cijfers weer of een verandering is opgewassen tegen de bestaande of nieuwe transportsituaties.”

Het verschil maken
Onze kracht is dat wij ons onderscheiden in deskundigheid en het verschil maken met onze aanpak, meent Boog. “In onze aanpak bekijken we de gehele logistieke keten bij onze klanten. We komen met verbetervoorstellen en alternatieven. Wij gaan gewoon samen met de klant in zijn magazijn aan de slag. Zo staan we klanten bij in hun gehele levenscyclus en groeien met hen mee. In het verpakkingsproces bieden we bovendien integratiemogelijkheden (bijvoorbeeld bij het opvullen van dozen met beschermingsmateriaal) wat handling scheelt, en dus kosten bespaart. Op die manier dragen ook wij ons steentje bij om de klantbeleving bij onze klanten te verhogen.”

  • DELEN