De opmars van Live Retail

paris-retail-week

De komende editie van de Paris Retail Week, het Europese vakevenement voor (e)retail, vindt plaats van 19 t/m 21 september 2017 in hal 7.3 van het beurscomplex Paris Expo Porte de Versailles. De complete retailsector komt bijeen tijdens de Paris Retail Week, die de synergie van retail en e-business versterkt en optimaal zicht biedt op toekomstige uitdagingen. Live Retail vormt de rode draad tijdens deze derde beurseditie en onderstreept de ontwikkeling van authentieke, menselijke en ervaringsgerichte retail, met real time aanpassingen en gebaseerd op merkbeleving.

Betrokkenheid wordt door de consument sterk gewaardeerd en draagt ertoe bij dat merken een nieuwe weg moeten vinden in deze snel ontwikkelende sector. In dezelfde optiek wordt het huidige eenzijdige retailmodel vervangen door een model dat voldoet aan verwachtingen op het gebied van nabijheid, fluïditeit en humanisering van retail. Daarnaast bereikt kunstmatige intelligentie een nieuw stadium: emotie staat opnieuw centraal. Hierdoor verandert de positie van kunstmatige intelligentie bij het inkooptraject en wordt deze belangrijker bij de verkoop.

Ten gevolge aan deze bevindingen keren retailers terug naar de essentie: aandacht voor de verwachtingen van de consument en de benadering van ’echte’ personen met respect voor hun individualiteit. Dankzij kunstmatige intelligentie, via chatbots en personal assistants, kan de verkoper meer tijd vrij maken en een nauwe relatie met de consument herstellen.

Retail wordt momenteel gekenmerkt door een nieuw paradigma: consumenten en merken bouwen een nieuwe relatie op, gebaseerd op verstandhouding en betrokkenheid, en streven naar authentieke, humane en ervaringsgerichte retail, Live Retail genaamd en hoofdthema van de aankomende beurseditie van de Paris Retail Week.

Live Retail vormt de rode draad van het conferentieprogramma en wordt in alle aspecten benaderd tijdens de plenaire sessies en keynotes. Gerenommeerde Franse en internationale specialisten nemen het woord tijdens de debatten om kwesties in dit verband toe te lichten.

Retail van A tot Z
Na twee succesvolle beursedities vormt de aankomende Paris Retail Week een langverwacht hoogtepunt voor alle on- en offline professionals van de retailsector. De editie 2017 presenteert optimaal inzicht in de uitdagingen van de toekomstige retail en biedt een helder perspectief op de verwachtingen van een ervaren en connected consument, voor retailers, merken en e-business.

Gedurende drie beursdagen vormt Parijs de hoofdstad voor connected retail en brengt 600 exposanten en 30.000 vakbezoekers bijeen.

Tijdens het vakevenement worden oplossingen, diensten en producten gepresenteerd aan retailprofessionals op zoek naar innovatieve aanbieders op het gebied van:

– IT For Commerce

– Betaalsystemen

– Marketing, Data en Klantrelaties

– Logistiek, E-Logistics & Supply Chain

– Digitalisering van het verkooppunt

Daarnaast organiseert de Paris Retail Week een Start-Up Village waar nieuwe bedrijven hun meest innovatieve retailoplossingen presenteren en een speciale ruimte voor adviesbureaus gespecialiseerd in problematieken in het kader van connected retail.

Nieuw in 2017
Paris Retail Week versterkt het contact tussen bezoekers en exposanten dankzij de organisatie van twee nieuwe programmaonderdelen.

Allereerst de organisatie van Business Meetings, één-op-één gesprekken die worden gepland voorafgaand aan de beurs en toegankelijk zijn voor alle bezoekers op zoek naar exposanten met concrete oplossingen voor de ontwikkeling van hun projecten.

Eveneens worden dit jaar de Speed Networking sessies georganiseerd. Twee maal per dag vinden informele ontmoetingen plaats met exposanten en wordt uitgewisseld met een maximum aantal aanbieders van oplossingen. Deze ontmoetingen duren 1½ uur en vinden plaats in gezellige ruimtes waar de volgende thema’s worden behandeld: verbetering van de gebruikservaring, digitale transformatie van de winkel, predictive marketing, data, betaalsystemen en levering.

Opmerkelijke retailconcepten ontdekken
Twee verschillende Paris Retail Tours leiden bezoekers naar diverse Parijse retailconcepten, geselecteerd vanwege hun innovatieve karakter, de toepassing van nieuwe technologieën, onderscheidende inrichting of design en merchandising die de aandacht trekt van de bezoekers.

De Paris Retail Awards belonen de beste innovaties op het gebied van e-commerce en retail. Dankzij deze prijzen krijgen de winnaars meer naamsbekendheid en wordt de inzet van het team beloond. Meerdere prijswinnaars van de voorgaande edities ontvingen bovendien financiële of menselijke middelen dankzij hun prijzen. Tenslotte richt de Rookie Of The Year de schijnwerpers op 3 start-up finalisten. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de beurs op dinsdag 19 september om 17 uur.

In het Start-Up Village worden tenslotte bijzondere innovaties van Franse en internationale start-ups gepresenteerd.

De aankomende editie van de Paris Retail Week ziet er veelbelovend uit, met volop inspiratie voor alle e-business en retailprofessionals, die op beurs terecht kunnen voor het vinden van kennis, innovaties, uitwisseling en ontdekkingen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*