Online software voor groothandel en webshop in het MKB

Voor het digitaliseren van operationele processen waren webshops, productie- en (groot)handelsbedrijven tot voor enkele jaren geleden aangewezen op zware ERP-pakketten waar ze eigenlijk niet in thuis horen. Voor het MKB bestond er nog geen vergelijkbare oplossing. In dat ‘gat’ is Brincr in 2017 gesprongen. De online software voor groothandel en webshop in het MKB met modules voor onder andere orderverwerking, voorraadbeheer, klantbeheer, inkoop, crm en facturatie blijkt een schot in de roos.

Webshops en groothandelsbedrijven kunnen al hun operationele processen inclusief de logistiek volledig afhandelen in Brincr. Ook de meer specifieke handelsfunctionaliteiten zoals beheer van meerdere magazijnen, batchbeheer en inkoopmanagement etc. zijn mogelijk binnen Brincr. “We zijn een relatief jonge organisatie maar in korte tijd uitgegroeid tot een serieuze speler,” begint Dave Wiegerink, founder van Brincr. “Voor grotere bedrijven is er voldoende software op de markt, maar juist voor het midden- en kleinbedrijf tot 20 medewerkers is er weinig aanbod. Brincr is in dat opzicht echt uniek. En dat is in de markt niet onopgemerkt gebleven. Sinds begin dit jaar maken we deel uit van Visma Software B.V. Voor ons een erkenning dat we de juiste weg in zijn geslagen. Het geeft ons bovendien extra armslag om onze ambitieuze doelstellingen te bereiken.”

Koppelingen en integraties

Als Europees leider in cloudbedrijfsoplossingen zag Visma met de overname van Brincr een kans om het aanbod van cloudsoftware voor het MKB uit te breiden. “Het was dus met recht een strategische overname om het portfolio in een belangrijk marktsegment uit te breiden,” zegt Wiegerink. “We richten ons met Brincr puur op het digitaliseren van de operationele processen. Daaromheen integreren we met boekhoudpakketten zoals Visma eAccounting, Exact Online, Snelstart en Twinfield en aan de andere kant met alle gangbare e-commerce platformen en verzendpartijen. Door de integratie met Sendcloud is het mogelijk om direct vanuit Brincr een verzendlabel te printen. Voor partijen die naast een online vertegenwoordiging ook fysieke kanalen bedienen, is onze oplossing helemaal interessant. Na een directe verkoop via bijvoorbeeld een fysiek kanaal, wordt de voorraad realtime gesynchroniseerd met de bovenliggende webshop(s).”

In de cloud

Brincr is een SaaS oplossing en werkt volledig in de cloud. “Het is een hele laagdrempelige oplossing,” benadrukt Wiegerink. “Het onboardingtraject is gratis en vereist geen specifieke kennis. Het is een pakket waarmee iedereen aan de slag kan. Samen met onze helpdesk maken we iedere gebruiker wegwijs in het pakket, zodat ze direct aan de slag kunnen. Wij regelen de koppelingen op de achtergrond met de webshop(s), boekhoudpakket en transporteurs. Mits de data op orde, zou een bedrijf in theorie al binnen een uur up and running kunnen zijn. Het mooie is dat we behalve met drie versies – business, enterprise of ultimate – ook werken met modules die je kunt in- of uitschakelen. Je betaalt dus nooit voor iets waar je geen gebruik van maakt. Dat is toch wel redelijk uniek in onze wereld.”

Op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition zullen we Brincr aan het grote publiek demonstreren, vervolgt Wiegerink. “Ook voor bedrijven die nog on-premise werken en de overstap naar online willen maken, is Brincr dé tool bij uitstek. Wie niet kan wachten tot de Webwinkel Vakdagen of niet in de gelegenheid is de beurs te bezoeken, kan ook online eventueel een demo aanvragen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*