Klant- én leverancierrelaties optimaliseren met Efficy CRM

Efficy, de Belgische specialist van customer relationship management (CRM) software en Nederlandse sectorgenoot PerfectView sloegen eerder dit jaar de handen ineen. Met de overname van PerfectView zet Efficy vaart achter zijn ambitie om dé Europese marktleider te worden in CRM-oplossingen. Het belang van een CRM is groot. Wist je bijvoorbeeld dat je met een goede CRM-oplossing behalve het verbeteren van je klantrelaties ook de relatie met je leveranciers kunt beheren en optimaliseren? Benieuwd naar de mogelijkheden? Breng een bezoek aan de stand van Efficy tijdens de Webwinkel Vakdagen Summer Edition. Arno Visser, Head of Field Marketing van de Efficy Groep, geeft ons alvast een voorproefje.

Efficy heeft voor ieder bedrijf, van klein tot groot, een geschikte oplossing om klant- en leverancierrelaties te optimaliseren. Het bedrijf is al meer dan 15 jaar succesvol actief op het vlak van het beheren en verbeteren van klantrelaties en heeft door de jaren heen een sterke positie opgebouwd in het leveren van een breed pakket van CRM-oplossingen en -diensten in verschillende Europese landen. De overname van PerfectView is alweer de tweede overname voor Efficy in 2021 en vormt een nieuwe stap in de groeistrategie van de Belgische groep om zijn bereik aanzienlijk te vergroten en zijn aanwezigheid in Europa te versterken op het gebied van klantenrelatiebeheer. “Want waar veel bedrijven over het algemeen nog steken laten vallen, is bij de opvolging,” weet Visser.

360 graden klantbeeld
Met de in eigen huis ontwikkelde CRM-oplossingen helpt Efficy bedrijven om klantgegevens om te zetten in klantkennis. “Een 360 graden klantbeeld is belangrijk om het juiste product aan de juiste klant te kunnen aanbieden,” legt Visser uit. “Wij zetten klantgegevens om in klantkennis. Op basis van eerdere bestellingen kan bijvoorbeeld een klantprofiel worden opgebouwd. Klanten verwachten vandaag de dag een meer gepersonaliseerde klantbeleving. Vroeger kon je nog ‘schieten’ met algemene mails, maar dat wordt niet meer geaccepteerd. Men wil niet meer overladen worden met zaken die niet relevant zijn, maar op het juiste moment de juiste informatie ontvangen. Met een CRM kun je je klanten in kaart brengen. Je ziet wie je loyale klanten zijn, wie slechts sporadisch een bezoek brengt, maar ook wie je kan overhalen om een loyale klant te worden. Personaliseren en op maat benaderen is anno 2021 een must. Dat kan heel goed met een CRM. Voor elk type bedrijf bieden we een CRM-oplossing: van de lokale bakker (Starter-pakket) tot aan grote multinationals (Corporate) en alles daartussen (SMB en Enterprise)”

Leveranciers zijn ook klanten
Aan de andere kant is het ook heel goed mogelijk om met een CRM je leveranciers te beheren en voorraden op te volgen, vervolgt Visser. “Leveranciers zijn in feite ook klanten. Een bakker die grondstoffen via verschillende leveranciers geleverd krijgt, kan dat perfect via een CRM opvolgen. Daarbij wordt automatisch een melding gegenereerd als de voorraad onder een bepaald niveau komt. Zo hebben we bijvoorbeeld voor een brouwerij in België een CRM ingericht die het vooral inzet om de voorraad bij hun cafés op te volgen. De accountmanager weet precies wanneer en hoeveel geleverd is. Uit de historie wordt tevens een forecasting gemaakt. Zo kan deze proactief cafés benaderen, maar wel precies op het juiste moment. Daarnaast kan een CRM-oplossing ook een belangrijke rol spelen om klanten en prospects in kaart te brengen voor fabrikanten of merkeigenaren die rechtstreeks aan consumenten gaan verkopen. Door corona komt er steeds meer overlap tussen de klassiek gescheiden kanalen B2B en B2C, namelijk de D2C (direct to consumer).” 

Webwinkel Vakdagen
Efficy is begin juli vertegenwoordigd op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition. “We gaan graag het gesprek aan met bezoekers over de uitdagingen waar zij voor staan,” zegt Visser. “De mogelijkheden van onze CRM-oplossingen en –diensten zijn zeer uitgebreid. Dat illustreren we tijdens de beurs onder meer met samen met één van onze klanten, de Vakantiemakelaar. Gezamenlijk verzorgen we ook een keynote waarin we de customer journey in kaart brengen. De Vakantiemakelaar is een bemiddelaar tussen kopers en verkopers van vakantiewoningen. Het hele proces van aanbod tot verkoop verloopt online via ons CRM-systeem, inclusief documentatie en contractvorming. Het enige dat offline gebeurt, is het overhandigen van de sleutel.” 

Een CRM-oplossing vormt volgens Visser het kloppend hart van een organisatie. “Het mooie is dat alle medewerkers binnen een bedrijf altijd over dezelfde klantinformatie beschikken en naadloos met elkaar samenwerken. Op basis van die actuele gegevens kunnen ook veel beter strategische beslissingen worden genomen.” Efficy heeft zijn roots in België en is een 100% Europees bedrijf. “Alle data staat in Europa. We houden ons aan de Europese regelgeving. Kortom, we bieden een zeer flexibele, betrouwbare en veilige CRM-oplossing die meegroeit met het bedrijf.”

Alvast tot ziens op stand 163 tijdens de Webwinkel Vakdagen Summer Edition.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*