Innovaties in betalen

De stand van Ingenico ePayments op de Webwinkel Vakdagen staat volledig in het teken van ‘innovaties in betalen’. Ingenico ePayments levert end-to-end betaaloplossingen die bedrijven in staat stellen om te verkopen via alle kanalen: in de winkel, online en via mobiel. “Op de beurs tonen we verschillende praktijkvoorbeelden waar bezoekers zich mee kunnen identificeren of die als handvat fungeren om zelf tot creatieve ideeën te komen,” zegt Jeroen Roggeveen, Country Manager NL bij Ingenico ePayments.

Innovatie staat in ieder geval centraal op onze stand, stelt Jeroen. “Een van de laatste innovaties die we samen met een partner hebben ontwikkeld is een zeer intelligente chatbot. In combinatie met een groot aanraakscherm kan de bot bijvoorbeeld prima een baliefunctie in een hotel vervullen, waarin de betaalflow volledig is geïntegreerd. Zo kan je via het scherm bijvoorbeeld een kopje koffie bestellen en wordt door de bot automatisch gevraagd of je er iets te eten wij wilt bestellen. Ook additionele diensten die handig zijn voor op de hotelkamer kunnen via het scherm worden afgehandeld en in één moeite worden betaald. Het stimuleert upsell, komt de conversie ten goede en bespaart op personeel. Een dergelijke bot is natuurlijk veel breder inzetbaar, ook in retail, om bijvoorbeeld automatisch te antwoorden via sociale media.”

Crossborder payments

Behalve de chatbot deelt Ingenico ePayments op de Webwinkel Vakdagen nog veel meer informatie met bezoekers. “Zo is er speciale aandacht voor crossborder payments,” legt Jeroen uit. “Door ondersteuning van 150 nationale en internationale betaalmethoden helpen wij bedrijven om hun betalingen te beheren, te groeperen en te beveiligen en om fraude bij digitale transacties te voorkomen. We hebben een enorm ‘assortiment’ aan oplossingen die we in de vorm van een quiz presenteren. Op een interactieve manier worden bezoekers dus ‘gekoppeld’ aan de betaaloplossingen die het beste bij hun bedrijfsvoering past, aangevuld met ondersteunende informatie gaan ze met een goed gevulde rugtas naar huis.” Een goed gevulde rugtas mogen bezoekers letterlijk nemen, want Ingenico ePayments verrast bezoekers aan de stand met leuke giveaways. “Een informele borrel aan het einde van de dag maakt het plaatje compleet.”

Divide en ACA

Een deel van de stand van Ingenico ePayments is ingericht voor partners Divide en ACA. “De ACA koppelingen met het fashion (e)commerce platform van Divide zorgen voor een vergaande automatisering van de processen die komen kijken bij het runnen van een webshop,” weet Jeroen. “De kassasoftware van ACA is op zijn beurt gekoppeld aan onze terminals en online betaaloplossingen. Transacties in de winkel(s) en in de webshop komen centraal binnen en dat zorgt voor een enorme winst in tijd, kosten én een efficiëntere boekhouding. Ook voor meer generieke informatie over het runnen van een webshop en het integreren van betaalmethoden kunnen bezoekers natuurlijk bij een van onze medewerkers aankloppen. Ons doel is om in een informele setting de juiste informatie aan bestaande en potentiële klanten te geven.”

Corendon Ingenico ePayments heeft Martin de Boer, Marketing Directeur bij Corendon Hotels & Resorts, gevraagd om tijdens het seminarprogramma een lezing te geven over de succesvolle samenwerking en de weg die het bedrijf komende tijd gaat inslaan. Na de verkoop van Corendon Touroperator is nu de focus op de uitbreiding van de hotelketen Corendon Hotels & Resorts. Oprichter Atilay Uslu wil groeien van 10.000 bedden naar 30.000 bedden in drie jaar. Als Ingenico ePayments treden we niet alleen op als betaalprovider maar ook als consultant. We denken echt als partner mee om een consistente groei te bewerkstelligen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*