E-commerce ambities waarmaken

Steeds meer ‘traditionele’ bedrijven willen zich op e-commerce richten en laten zich daarom een digitale identiteit aanmeten. Deze bedrijven hebben echter vaak geen enkel idee hoe ze een dergelijk traject aanvliegen. Online wordt het spel namelijk compleet anders gespeeld dan offline. E-commnerds helpt deze bedrijven hun e-commerce ambities waar te maken. “Want als je iets doet, moet je het goed doen,” zegt Jan Willem van der Sterre, eigenaar van E-commnerds.

E-commnerds is een jonge organisatie die midden in de coronacrisis is ontstaan. Als ondernemer in hart en nieren exploiteert Van der Sterre meerdere succesvolle webshops. “Gaandeweg hebben wij als onderneming veel zelf moeten uitvinden en leren,” zegt hij. “Wij denken groot en zijn pragmatisch ingesteld. Dit maakt dat we al tien jaar met al onze webshops e-commerce op hoog niveau bedrijven. Om deze reden word ik regelmatig gevraagd om als spreker op te treden op hogescholen en events zoals Exact Live en de Webwinkel Vakdagen.”

‘Poten in de klei’

Naar aanleiding van zijn presentaties op verschillende events kreeg Van der Sterre regelmatig het verzoek of mensen eens een kijkje bij hem in de keuken mochten komen nemen. “Wat voor ons dagelijkse kost is, blijkt voor anderen heel bijzonder te zijn. Dit bracht ons op het idee om onze kennis in te zetten door deze te verhuren aan bedrijven met een online ambitie, maar die eigenlijk geen idee hebben hoe ze deze moeten verwezenlijken. Zo is E-commnerds ontstaan. Veel doorgewinterde bedrijven zijn goed in de traditionele, offline, manier van zaken doen. Ze doen het al vele jaren op die manier en weten van de hoed en de rand. Enige kennis van e-commerce ontbreekt echter vaak. Offline en online zijn compleet verschillende werelden maar wij lossen die verschillen voor hen op. We staan al vele jaren zelf ‘met onze poten in de klei.’ En juist dat wordt door onze klanten gewaardeerd, en is daardoor een van de hoofdredenen voor hen om met ons in zee gaan.”

Stappenplan

E-commnerds volgt een duidelijk stappenplan. “We brengen de wensen van de klant in kaart en maken een digitale blauwdruk van de bestaande systemen en processen,” legt Van der Sterre uit. “Op basis van de uitgesproken ambitie wordt bepaald waar er ‘werk aan de winkel is’. Dat kan het bouwen van een compleet nieuwe webshop zijn, maar ook meer specifiek zoals het invulling geven aan online marketing of het inrichten en verbeteren van SEO en SEA. Aan alle facetten en disciplines die nodig zijn om op hoog niveau e-commerce te bedrijven kunnen wij invulling geven. Aangezien we werken met een stappenplan maken we concreet en inzichtelijk wat voor deze bedrijven doorgaans ‘een zwarte doos’ is. We nemen samen met de klant op wekelijkse basis de geleverde arbeid door, zodat voor 100% inzichtelijk is waar de investeringen van de klant naartoe zijn gegaan. Als je geen weet hebt van de materie, is deze namelijk ontzettend vaag en ongrijpbaar. Onze transparante manier van werken houdt de klant heel erg betrokken bij alles wat er gebeurt.”

Anders dan traditionele internetbureaus hebben wij veel kennis van zowel de bureau- als de klantzijde, resumeert Van der Sterre. “Wij begrijpen, onder andere door onze eigen ervaringen uit de praktijk, heel goed wat er speelt. Hierdoor helpen we bedrijven veel tijd en kosten te besparen. Omdat we ook zelf de nodige webshops runnen, blijven we doorlopend feeling met de markt houden. Dit zorgt ervoor dat we snel kunnen inspelen op de meest recente ontwikkelingen, waardoor wij onze klanten behoeden voor valkuilen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*