De onbegrensde mogelijkheden van Shopify

Al 21 jaar lang helpt Nedfinity Digital Agency bedrijven en organisaties succesvol online te ondernemen. “We verzorgen desgewenst het complete plaatje van strategie en concept tot het bouwen van de webshop zelf en alle digital marketing,” zegt oprichter en eigenaar Renzo Koning. Sinds enkele jaren werkt Nedfinity ook met Shopify en heeft in korte tijd al vele prachtige ‘online etalages’ live gezet en tot een succes gemaakt. Op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition toont Nedfinity de vele mogelijkheden van het platform.

“Toen we 21 jaar geleden van start gingen als full service internetbureau zag de wereld er ‘iets’ anders uit dan nu,” zegt Koning gekscherend. “Destijds hadden we een unieke propositie vanwege de combinatie die we maakten tussen een reclamebureau en een technisch internetbedrijf. Zowel grafisch als technisch zijn we goed onderlegd. Aan die gouden mix is nog altijd niets veranderd, al is daar inmiddels veel online marketing bijgekomen. We zijn een bureau dat van origine veel maatwerk ontwikkelt, zowel voor webshops als mobiele applicaties. En de laatste jaren dankzij Shopify bedrijven en organisaties ook heel snel en succesvol een digitale identiteit kunnen aanmeten.”

Verademing

Ongeveer een jaar vóór corona hebben we besloten om met Magento te stoppen en hebben we in Shopify een passend alternatief gevonden, vervolgt Koning. “Het was een bewuste keuze om met Magento te stoppen vanwege de toegenomen complexiteit en tijdsinvestering. Shopify zit anders in elkaar, waardoor we tijd overhouden en meer aandacht kunnen besteden aan begeleiding van onze klanten en online marketing. Het is een SaaS oplossing die draait en up-to-date gehouden wordt door Shopify zelf. Een verademing voor veel gebruikers die Magento gewend zijn. Vanzelfsprekend ondersteunen wij een en ander wel door middel van monitoring en het softwarematig meekijken of wat klanten doen goed is voor bijvoorbeeld de zoekmachines. Die budgetten zijn er nu, omdat klanten een minder grote investering hoeven te doen in de webshop zelf.”

Degelijke en stabiele oplossing 

In het verleden werd er volgens Koning te weinig nagedacht over de ‘online etalage’. “Met Shopify kunnen we hier wél gehoor aan geven. Er is ook meer ruimte voor en dat leidt tot een veel hoger resultaat. Het voordeel van Shopify is bovendien dat het een heel open systeem is. Qua maatwerkkoppelingen is er ontzettend veel mogelijk. Maatwerk apps bijvoorbeeld, kunnen onze developers ontwikkelen in de programmeertaal die we zelf het liefst gebruiken. Dat zorgt voor een hele degelijke en stabiele oplossing. Neemt niet weg dat we ons met de eerste Shopify projecten vooral gericht hebben op een snelle go-live. Om in hele korte tijd klanten te bedienen en veel ervaring op te doen met Shopify. Dat bleek een gouden zet. Want juist in coronatijd was daar ontzettend veel vraag naar en konden we klanten snel helpen aan een goede webshop. Tijdens de pandemie hebben we meer dan zeventien Shopify webshops live gezet, zoals Wenstaartje.nl, Slippers.nl, Graag.nl en Jassenland.nl.

Nedfinity is van oudsher eveneens een Umbraco Partner. “Voor grotere corporate projecten kiezen we doorgaans voor Umbraco,” zegt Koning. “Al zien we ook deze grote bedrijven voorzichtig snuffelen aan Shopify. Het mooie van dit platform is dat het zich uitermate goed leent voor koppeling aan een POS-kassasysteem. Als allround bureau bieden wij die complete ondersteuning aan onze klanten inclusief alle online marketing zoals SEO, SEA, linkbuilding, Google Adwords, Facebook, Instagram, LinkedIn en content marketing. Van strategie tot executie en voor starters tot grote multinationals. Op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition nemen we bezoekers mee in de wereld van Shopify. Er zal ook een afvaardiging vanuit Shopify zelf aanwezig zijn op onze stand om met (potentiële) klanten te spreken.” www.nedfinity.com

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*