Gespreid betalen, direct ontvangen, 0% rente

Gespreid betalen van betaaldienst in3 biedt de consument de mogelijkheid om een duurdere aankoop te kunnen doen, zonder rente en extra kosten; de factuur wordt namelijk in drie termijnen (salarisrondes) voldaan. Handig voor als de wasmachine bijvoorbeeld onverwacht de geest geeft. In3 neemt bovendien het risico bij de retailer weg. Een gesprek met CEO Patrick van de Graaf.

Drie gelijke termijnen

In3 is een betaaldienst die een betaling in drie gelijke, renteloze, termijnen faciliteert. “Direct bij aanschaf van een product wordt na een ‘split-second’ kredietcheck gevraagd een derde van de factuur te betalen via iDEAL in Nederland of binnenkort via Bancontact in België” legt Van de Graaf uit. “Vervolgens na dertig dagen de tweede termijn en na zestig dagen de laatste termijn. We nemen de complete zorg uit handen en sturen tijdig een betaallink naar de consument per mail en sms.” De betaaloplossing accepteert bestelbedragen vanaf 100 euro tot 3.000 euro en is kosteloos voor de consument. Met in3 nemen we bovendien het risico weg bij de retailer, want hij ontvangt na de wettelijke retourtermijn op dag vijftien het totaalbedrag.” 

Hogere omzet, minder retouren

Het effect van gespreid betalen is volgens Van de Graaf direct zichtbaar in de omzet bij retailers. “We zien mooie resultaten bij onze klanten. Consumenten zijn eerder geneigd om grotere aankopen te doen. Uit eigen onderzoek met verschillende webwinkels zien we dat de conversie met gemiddeld 15% toeneemt en het gemiddelde bestelbedrag van deze orders 30% hoger ligt. Ook het retourpercentage ligt aanzienlijk lager dan bij een achteraf betaalmethode en is vergelijkbaar met iDEAL bij veel van onze klanten. Dit omdat de consument de aankoop serieus neemt; hij moet immers direct de eerste termijn betalen.” 

Marketingtool

Gespreid betalen is dus in feite een extra marketingtool voor webwinkeliers om meer omzet te genereren, door te adverteren met (lagere) prijzen per termijn op de productpagina, concludeert Van de Graaf. De betaaldienst wordt dan ook hoog beoordeeld op de verschillende vergelijkingssites en wordt als zeer prettig ervaren. Geen wonder dat in3 een enorme groei doormaakt. Van de Graaf: “Er zijn ook steeds meer grote partijen en payment service providers die ons reeds ontsluiten of voornemens zijn dat te doen. De interesse is groot”. Ook de ambities zijn groot: in3 heeft een Europese focus en heeft als eerste zijn zinnen gezet op België, maar dat is slechts het begin van de Europese uitrol. 


Fysieke winkel
De betaaldienst heeft eerder dit jaar investeerders aangetrokken om verder door te groeien op de betaalmarkt. Met de kapitaalinjectie heeft in3 een nieuwe propositie in de markt gezet zodat de retailers niet hoeven te wachten op hun geld. Verder staat op de roadmap uitbreiding van de ICT-capaciteit, het vergroten van de naamsbekendheid, het ontwikkelen van een consumentenapp en zoals aangegeven de eerste stappen gaan zetten in het buitenland. Ook zal gespreid betalen van in3 beschikbaar komen in de fysieke winkel, zo verklapt Patrick van de Graaf tot slot.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*