Gemakkelijke, veilige en grensoverschrijdende betaaloplossingen

Mobile-Payments-Shot

PayPal wint sterk aan populariteit in Nederland. Volgens Jan-Willem Roest, de kersverse Country Manager voor de Benelux, gaat het bedrijf die groei de komende jaren voorzetten. Sterker nog, hij heeft de ambitie om de penetratie van PayPal de komende drie jaar te verdubbelen. Met dank aan de groei van mobiel betalen. “Op dat vlak willen we de grootste worden.”

Jan-Willem Roest is begin juni van dit jaar aangesteld als de nieuwe Country Manager voor de Benelux, na ruim vijf jaar geleden ervaring opgebouwd te hebben bij PayPal als relationship manager bij PayPal en later als hoofd van deze afdeling. Hij start in een uitdagende tijd, zo geeft hij zelf aan. “Er staat een aantal belangrijk wijzigingen op stapel binnen onze organisatie. Ons doel is om vooral ook aandeel te winnen als het gaat om binnenlandse transacties. We willen tegen het einde van dit jaar onze penetratie binnen de top 200 e-commerce spelers in België en Nederland weer te hebben verhoogd. En dat lukt aardig; we zijn op de goede weg. Zo werken we reeds samen met Coolblue en KLM, maar ook met partijen als Netflix en Uber.”

Unieke diensten

PayPal biedt unieke diensten aan als aankoop- en verkoopbescherming, mobiel betalen en Retourkosten Vergoeding. “Dat laatste is vrij recent toegevoegd aan het dienstenpakket en uniek in de wereld van betaaloplossingen,” zegt Jan-Willem Roest. “Aankopen doen bij een gespecialiseerde merchant in het buitenland wordt over het algemeen afgeremd vanwege de vaak hoge kosten voor retourneren waarmee een consument geconfronteerd wordt. Om deze drempel te verlagen, nemen we vanuit PayPal die retourkosten voor rekening. Men kan tot twaalf keer per jaar aanspraak maken op de Retourkosten Vergoeding met een maximum van 30 euro per keer. Dit allemaal om de frictie te verlagen en de verkoop te laten slagen. Deze dienst is nu al ontzettend populair in Nederland en België.”

Een andere dienst die recent is geïntroduceerd is ‘One Touch for Web’. Alle Android en iOS apparaten zijn met slechts een eenmalige inlog te gebruiken voor het doen van aankopen online. Volgens Jan-Willem Roest een belangrijke ontwikkeling om het mobiel betalen een boost te geven in Nederland. “We noteerden in 2014 in Nederland een flinke marktgroei op mobiel en gaan er daar dit jaar zeker overheen.”

Ons doel is om onze diensten en producten de komende jaren verder te optimaliseren om zo een bijdrage te leveren aan een betere customer experience op het gebied van gemak, beveiliging, Retourkosten Vergoeding en betalingen over de grens, stelt Jan-Willem Roest. “Wij moeten alle barrières wegnemen om transacties te laten slagen. De consument wordt straks een uniforme betaalervaring geboden, ongeacht het apparaat waarmee een transactie wordt verricht. En als de consument uiteindelijk niet blij is met het product, stuurt hij het gewoon gratis terug.”

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*