Geïntegreerde en betaalbare omnichannel betaaloplossing

Een professionele betaalautomaat koppelen aan je bedrijfsprocessen duur? Welnee, niet als het aan myPOS ligt. Het bedrijf maakt geïntegreerde ‘corporate’ betaaloplossingen beschikbaar voor het MKB. Een gesprek met Anthony Notos, Managing Director van myPOS Nederland over de mate van integratie van hun omnichannel betaaldiensten voor het MKB, waarvan ook een aantal corporate bedrijven dankbaar gebruik maakt.

myPOS werd in 2014 op het Mobile World Congress in Barcelona gepresenteerd en is sindsdien explosief gegroeid. “We hebben inmiddels een ruime vertegenwoordiging in Europa met een lokale aanwezigheid in verschillende landen”, begint Notos. Al in 2015 werd myPOS op de Nederlandse markt geïntroduceerd. “We zijn ontzettend succesvol op het gebied van betaalautomaten voor het midden- en kleinbedrijf. Dat is vooral te danken aan onze propositie: wij verkopen professionele betaalautomaten zonder abonnement of servicecontracten. Je koopt een toestel en betaalt vervolgens alleen transactiekosten.”

Next level 

Het model van myPOS is zeer interessant voor bedrijven die veel automaten nodig hebben, maar ook voor seizoensgebonden bedrijven. “Ondanks dat wij ons richten op het MKB, maken ook corporate bedrijven gebruik van ons platform zoals de ANWB en PostNL. In elk voertuig van de wegenwacht is een betaalautomaat van ons aanwezig, en dat geldt ook voor de pakketbezorgers van PostNL. Onze oplossing is geschikt voor elk bedrijf die zijn klanten ter plekke laat betalen. De hele afwikkeling gebeurt in de systemen van die klant. Dat maakt ons platform zo uniek. Het is ontzettend integreerbaar en gestoeld op een moderne, ‘next level’ IT-infrastructuur. Via api’s is alle data uit onze betaalterminals te ontsluiten richting websites of andere IT-systemen.”

Europese scope

myPOS focust zich op het MKB. “We bieden het midden- en kleinbedrijf een volledige gereedschapskist met betaalhulpmiddelen en maken in die hoedanigheid ook multi-currency bereikbaar voor deze doelgroep. Alles wat wij aanbieden, werkt in heel Europa. Ook in landen zonder euro’s”, legt Notos uit. “Veel oplossingen zijn historisch gegroeid en slechts bruikbaar in een bepaald land. Wij zijn een jong bedrijf met een platform dat is gebouwd volgens een Europese scope. Een Nederlandse bloemist die een voor een half jaar een stand ‘bemant’ op een plein in Stockholm kan zijn betaalterminal zo instellen dat deze Zweedse kronen accepteert. Normaal gesproken kom je dan altijd uit bij een corporate oplossing met hele hoge opstart- en gebruikskosten. Wij hebben dat ‘platgeslagen’ en stellen diezelfde oplossingen gratis beschikbaar in de myPOS-omgeving.”

myPOS doorbreekt dus de conservatieve betaalarchitectuur en is ontworpen als een geïntegreerde oplossing voor het MKB met betrekking tot de acceptatie van kaarten en andere betalingen. In heel Europa. “We kunnen alle bedrijfsprocessen heel eenvoudig voorzien van een betaalmogelijkheid, hetzij via Qr-code, hetzij via de betaalkaart, mobiele devices of noem maar op. Het is allemaal heel eenvoudig in te passen. Omdat we bedrijven geen abonnementskosten aanrekenen, is het ook een heel schaalbare oplossing.” Benieuwd naar wat myPOS voor jou kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*