Geef jouw klanten controle over recurring payments

In e-commerce is er alles op gericht om de klantreis zo persoonlijk mogelijk te maken. Want: elke klant is immers uniek. Het is volgens Marcel van Toer van dockdock daarom zeer opmerkelijk dat in de checkout bij het betalen iedereen over één kam wordt geschoren. Met het dockdock inningsplatform daarentegen geef je je klant wél alle vrijheid om te betalen.

dockdock is in eerste instantie ontwikkeld als een gebruiksvriendelijk inningsplatform voor abonnementen en leaseovereenkomsten. “We hebben het platform zelf vanaf scratch opgebouwd,” zegt Van Toer. “De propositie is in feite tweeledig: we bieden gemak voor zowel de consument als de merchant. De consument heeft meer regie over het betalen, terwijl de merchant geen omkijken meer heeft naar zijn debiteuren en gegarandeerd zijn geld krijgt. We maken het bedrijven die abonnementsgelden moeten innen dus wel heel eenvoudig. Het is een kwestie van een abonnement aanmaken en de betaalwijze dockdock aanvinken. De rest doen wij, volledig geautomatiseerd.”

Financiële rust

Bestaande inningsplatformen gaan ervan uit dat een klant niet wil betalen. Van Toer: “Dat komt de gebruiksvriendelijkheid niet bepaalde ten goede. Met dockdock gaan we uit van het goede van de mens door hem of haar meer vrijheid te geven in het betalen van zijn abonnementsverplichtingen en of leaseovereenkomsten. En dat werkt. Heel goed zelfs. Met dank ook aan onze consumenten app. Hierin wordt een duidelijk overzicht gegeven van de status van de betalingen/inningen. Een keer per maand kan een betaling veertien dagen worden uitgesteld. Vervolgens bepaalt de consument zelf hoe hij betaalt. Via incasso of handmatig. We sturen tevens een notificatie met daarin betaallink en gaan zeker niet forceren met dreigende mails en hoge boetes. Overigens zijn we geen incassobureau. De maximale betaalachterstand bedraagt 6 maanden. Een flexibele houding en vriendelijk benadering resulteert in klantbehoud en een beter betaalgedrag. Financiële rust voor jou en je klant.”

E-commerce

In mei 2019 is dockdock voortvarend van start gegaan met een pilot bij sportscholen en wist in korte tijd tientallen sportscholen aan zich te binden. “Intussen hebben we onze scope uitgebreid naar e-commerce. Steeds meer partijen maken de overstap van een klassiek verdienmodel naar een abonnementsformule. Wij zitten dan in de driver’s seat. Ook zijn we in gesprek met een grote partij uit Duitsland die geïnteresseerd is om de consumentenfinanciering op zich te nemen. Daarmee kunnen we behalve diensten en services ook financiering van producten via ons inningsplaform afwikkelen. We zijn nu bezig om dat handen en voeten te geven. Want naast een goed inningsmodel is het ook van belang dat je controle hebt op het onboardingstraject om fraude uit te sluiten en de kredietwaardigheid te checken. Ook daarin zijn we in gesprek met diverse partijen om tot een uniforme onboardingsstraat te komen. De verwachting is dat rond 1 september dit jaar het hele plaatje rond is: onboarding, financiering en inning.”

dockdock laat zich niet beperken door technologie of kennis. “Als iemand een specifieke dienst wenst, kunnen we daar gehoor aan geven. We gaan dat niet zelf doen, maar zijn de lijm tussen alle verschillende stappen die doorlopen moeten worden om tot een gestroomlijnd proces te komen. Met als belangrijkste doel: klanten de ruimte te geven om te betalen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*