Extra omzet zonder kosten

CreditClick is een nieuwe manier van betalen voor online kopen. Het zorgt ervoor dat een consument een aankoop kan doen, ongeacht of hij voldoende geld op zijn rekening heeft staan. De webwinkelier is vervolgens gegarandeerd van omzet en het kost hem ook nog eens helemaal niets. Er is volgens Jeroen Bosch van Rosenthal, CEO van CreditClick, geen enkele reden om nee te zeggen tegen deze unieke propositie.

Er zijn nogal wat betaalmethoden die aan twee kanten verdienen. CreditClick daarentegen is kosteloos voor de webwinkelier. Dankzij CreditClick kunnen consumenten toch een grotere aankoop doen, ook als het nét even niet uitkomt. Ze kunnen gespreid betalen met een maandbedrag dat bij ze past. Het is volgens Bosch van Rosenthal voor webwinkeliers een veel interessanter alternatief dan bijvoorbeeld de creditcard. “Als een consument met zijn creditcard betaalt, kost dit zowel de consument als de webwinkelier geld. De webwinkelier betaalt immers commissie en de consument een jaarlijkse bijdrage én rente bij roodstand.”

Doorlopend krediet

CreditClick gaat uit van een doorlopend krediet. Bosch van Rosenthal: “Zodra een consument kiest voor onze betaalmethode in de checkout, wordt direct een doorlopend krediet aangevraagd van tenminste 1.000 euro. Dat is binnen enkele minuten geregeld. Vervolgens wordt (een deel van) het krediet ingezet voor de aankoop. De consument heeft meteen zekerheid door de directe goedkeuring en de webwinkel profiteert van gegarandeerde omzet. Het volledige aankoopbedrag ontvangt de winkelier de volgende werkdag. Het restant van het doorlopend krediet kan door de consument op een later moment worden ingezet voor andere aankopen, zonder de aanmeldprocedure opnieuw te hoeven doorlopen. Dan is het een kwestie van CreditClick aanvinken, username en password ingeven, en de betaling is voldaan. Het minimale aankoopbedrag om van de betaalmethode gebruik te kunnen maken is 250 euro.”

Geen verrassingen of verborgen kosten

Een consument die rood staat bij een bank betaalt tot 14% rente. “Wij rekenen 13,5% rente,” zegt Bosch van Rosenthal. “De consument betaalt overigens alleen rente over het geld dat hij van ons leent en alleen zolang hij leent. Rente berekenen we per dag. Geen verborgen kosten, geen moeilijke berekeningen en geen verrassingen. De consument kiest zelf op welke termijn hij de lening terugbetaalt met een minimum bedrag van 20 euro per maand. We hanteren geen minimale looptijd. Als een consument vandaag koopt en hij betaalt morgen al terug, dan betaalt hij rente over één dag en is voor ons de kous af. Het mooie van CreditClick is dat de consument gedurende de transactie klant kan worden, real-time, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Een unieke propositie. Het zorgt voor extra omzet bij de webwinkelier, lagere kosten en een hogere service.”

CreditClick is een Nederlands initiatief maar heeft Europese ambities. Behalve voor online betalingen ziet Bosch van Rosenthal ook absoluut mogelijkheden voor de fysieke winkel. “Het merendeel van de retailers heeft de betaalprocessen in de fysieke winkel reeds gedigitaliseerd. Het is dan een kwestie van CreditClick aanvinken op de terminal, waarna de consument de QR-code scant met zijn telefoon en de betaling afrondt. Opnieuw geldt, de winkelier profiteert van een gegarandeerde betaling. Het risico ligt bij ons. De gemiddelde retailer heeft geen reden om nee te zeggen tegen deze unieke propositie.”

Benieuwd naar hoe CreditClick werkt? Ga naar de website van CreditClick en meld je aan of vraag meer informatie.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*