No-nonsense performance marketing

Genoeg van alle ‘blabla’ en moeilijke termen die doorgaans door veel marketingbureaus worden gebruikt? Maak kennis met Dutch Blue, een no-nonsense marketingbureau uit Rotterdam. “Wij werken op de Rotterdamse manier, effectief en to the point,” zegt directeur Jack de Vreugd. “Dat spreekt veel ondernemers aan. Daarbij maken we gebruik van vergevorderde marketing automation tools en handige ‘tips and tricks’ om bedrijven écht verder te helpen.”

Dutch Blue is opgericht door twee jonge ondernemers en richt zich vooral op data en performance. “Oftewel, hoe we van 1 euro 20 euro maken door online marketing op de meest optimale manier in te zetten,” schetst De Vreugd. “Onze campagnes zijn effectief gericht op het genereren van meer omzet. Daarbij maken we heel bewust gebruik van de aanwezige data en spelen we in op actuele trends. Zo hebben we in tijden van corona bijvoorbeeld voor diverse klanten met een teruggeschroefd marketingbudget dezelfde resultaten behaald. En klanten die wat meer ‘lef’ vertoonden en hun budgetten stabiel hielden, zagen hun omzet zelfs stijgen.”

Lockdown

Langzaam ontwaken we uit onze intelligente lockdown. “Veel organisaties zijn door de crisis wakker geschud,” constateert De Vreugd. “Zo zagen B2B organisaties bijvoorbeeld het belang van een online aanwezigheid alleen maar toenemen. Ook de impact van online marketing is fors gestegen. Logisch, mensen zitten veel meer achter hun pc of tablet en zijn dus gemiddeld veel langer online dan onder ‘normale’ omstandigheden. Het was niet alleen goedkoper om te adverteren, maar je kon ook een groter publiek bereiken.” Nu we ontwaken uit de lockdown, zijn we volgens De Vreugd toch weer grotendeels op het oude niveau teruggekeerd. “Natuurlijk verkeren bepaalde branches, zoals de horeca, de evenementenindustrie en de reiswereld nog in zwaar weer, maar de grote meerderheid is weer terug bij het oude. En dat betekent voor ons een onverminderde inzet op data en marketing automation.”

Betalen 

Dutch Blue werkt bij voorkeur op basis van performance. De Vreugd legt uit wat dat betekent: “Het feit dat onze klanten betalen op basis van de prestaties (geboekte resultaten) geeft ons de vrijheid om te doen wat het beste is voor de klant. Ze rekenen af per sale en niet per uur. Dat is ook de reden van ons bestaan en hetgeen waar we in het verleden zelf tegenaan liepen. Veel marketingbureaus beloven mooie dingen, maar factureren per uur. Niet op basis van het resultaat. Wij doen dat dus anders en dat wordt gewaardeerd. Dat we zo resultaatgedreven kunnen werken, komt onder meer door een verregaand partnership met het marketing automation platform squeezely. Het programma gaat een stap verder dan de conventionele tools, maar verlangt wel de nodige intelligentie van de ‘programmeur’. Hierin maken wij nadrukkelijk het onderscheid waarbij we de marketingfunnel van A tot Z in kaart brengen, verbeteren en uitbreiden.” 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*