‘Een goede klantrelatie draait om relevantie’

Data verzamelen is belangrijk. Maar het is alleen door gerichte toepassing dat het echt waardevol wordt voor bedrijven. Voor Datalogue is data veel meer dan bits en bytes. Meer dan 60 specialisten in Hamburg, Zürich en Amsterdam staan klaar voor op analyse gebaseerde, datagedreven sturing op het gebied van sales en marketing. Op ieder niveau. “Want,” zegt Managing Partner Pepijn Born, “een goede klantrelatie draait om relevantie.”

Data kan veel zaken fundamenteel veranderen: processen, bedrijfsmodellen, producten en diensten, uitdagingen en doelen. “Ons doel is om data op intelligente wijze in te zetten voor onze klanten, zodat zij de juiste wijzigingen aanbrengen,” vervolgt Pepijn. “Op deze manier helpen we de omzet en winst te vergroten, de individuele klantwaarde te maximaliseren, klantrelaties relevanter te maken en communicatie efficiënter te maken. Het laatste dat we willen is het doen van loze beloften. Nee, we willen ook aantoonbare argumenten aanvoeren: het succes van onze oplossingen is altijd meetbaar – gegarandeerd.”

Relevantie creëren met data en AI

De nieuwe wet- en regelgeving en het nieuwe Privacy Shield maken het verwerken van data er niet eenvoudiger op. “Daarom pakken we het hele proces van de klantreis op: van marketing naar sales naar customer service, en dat begeleiden we op iedere niveau,” legt Pepijn uit. “De klant staat dus in alle gevallen centraal. We creëren relevantie met data en AI. Daarbij gaan we uit van de interne data en verrijken die waar nodig met externe gegevens. Op deze manier ben je in staat om altijd op de juiste manier en in het juiste kanaal met je doelgroep te communiceren. Relevantie is persoonlijk en overstijgt stereotypen. Hoe meer je van je klant weet, hoe beter de interactie. En hoe beter je in staat bent om het individueel gedrag te voorspellen op basis van persoonlijkheid, waarden en normen.

Daarnaast helpen wij niet alleen om data te vertalen naar de beste ‘tone-of-voice’, maar we helpen ook de nodige technische zaken te regelen. Daarbij slaan wij de brug tussen marketing en IT of marketing en de juridische afdeling om alle noodzakelijke dingen voor de klant te regelen.”

Verkoopsucces maximaliseren

Relevantie voor de klant creëren, is dus de basis voor een succesvolle marketing en sales. Pepijn: “Marketing zonder data is als rijden met gesloten ogen. Onze experts zijn echte talenten. Ze hebben jarenlange ervaring met de verschillende marketingkanalen en strategieën. Ze begrijpen de mogelijke merkboodschappen evenals de salesfunnel. De customer lifecycle is hen zo vertrouwd als de weg van de eindgebruiker naar de kanalen van de klant. Wat hen echter nog meer bijzonder maakt: ze hebben een passie voor cijfers, data en feiten. Of het nu gaat om mediagegevens, KPI’s in prestatiemarketing of op data gebaseerde persona’s – ze gebruiken smart data om inzichten te genereren zodat doelgroepen op individueel niveau aangesproken kunnen worden, de klantervaring verbeterd wordt en het verkoopsucces gemaximaliseerd.”

De toekomst is vandaag

Data en data-analyse is belangrijker dan ooit in de hedendaagse marketing, resumeert Pepijn. “Of het nu gaat om meer verkoop, geoptimaliseerde ROI of het genereren van waardevolle leads: wij zetten data niet alleen in voor gerichte campagnes, ze creëren ook daadwerkelijk betere resultaten. De toekomst is begonnen. En wij zetten in op iedere nieuwe ontwikkeling, zij het BigData, AI of Quantumcomputers om de relatie tussen de eindgebruiker en onze klanten te laten opbloeien. 

Elke dag bewijzen we onze klanten dat de marketing van de toekomst vandaag al realiteit is. Of het nu online of offline is, B2C of B2B: data maakt marketing beter beheersbaar, gerichter en succesvoller. We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om meer relevantie te creëren via gerichte communicatie en we blijven nieuwsgierig naar innovaties en trends in marketing. Allemaal voor betere omzetcijfers en winst.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*