“We zijn pas tevreden als onze klanten groeien”

Al vele jaren helpt Netprofiler bedrijven aan een beter rendement door de inzet van online marketing. Data is daarin cruciaal. “Voor het creëren van succesvolle campagnes hanteren we ons eigen flipperkastmodel, waarbij we voortdurend met data bekijken wat de beste plek is om de bal heen te schieten.” Aan het woord is Daniël Markus, managing partner bij LevelUp Group, het moederbedrijf van vier online bureaus, waaronder Netprofiler, met elk een eigen expertise. 

In onze aanpak staan de vijf drivers voor het aanjagen van online groei centraal, zegt Markus. “Dat begint met het realiseren van traffic, gevolgd door het beter laten converteren van kanten, het verhogen van de transactiewaarde door cross/upsell technieken en prijsoptimalisaties, het verhogen van de retentie en tot slot de viraliteit, waarbij tevreden klanten een goed woordje voor je doen in hun netwerk. Voor al deze vijf drivers hebben we een specifieke dienstverlening ingericht, vooral interessant vanaf de wat grotere mkb’ers tot grote internationaal opererende bedrijven. Markus heeft in 2019 een boek geschreven over deze aanpak Digital Marketing Pinball. “Hierin kan iedereen in principe zelf lezen hoe het moet. We geven het aan onze klanten zodat ze beter begrijpen wat we doen.” 

Een win-win samenwerking

Netprofiler werkt bij voorkeur in een partnership met klanten, van strategie tot operationele uitvoering. “We stellen concrete groeiplannen op en bekijken welke drivers binnen onze dienstverlening relevant zijn om de beoogde groei te kunnen aanjagen. Het plan wordt afgestemd op de bestaande situatie van de klant, maar schetst ook een lange termijn beeld. Waar wil je bijvoorbeeld over drie tot vijf jaar staan? Daaruit komen weer hele concrete jaar- en termijnplannen. Dat kan natuurlijk alleen maar gerealiseerd worden als er intensief met elkaar wordt samengewerkt. Klanten zijn altijd beperkt in tijd en geld. Het is aan ons om het beschikbare mediabudget zo goed mogelijk in te zetten én dat geldt natuurlijk ook voor onze fee. “Het moet een win-win samenwerking zijn, pas als we onze fee terugverdienen voor de klant is daar sprake van. We veranderen samen met onze klanten het gedrag door het ontwikkelen van slimme online marketingstrategieën en verleggen de grenzen van wat mogelijk is in technologie.”

Actief zijn op ieder rendabel kanaal

Wat zijn tegenwoordig de gebruikelijke kanalen voor online marketing? Markus: “In onze optiek moet je actief zijn op ieder kanaal waarop je rendement kan behalen. Veel bureaus focussen alleen maar op de kanalen die ze kennen. Wij focussen op de kanalen die meer opleveren dan ze kosten en die optimaliseren we doorlopend. Daarnaast zoeken we altijd naar nieuwe kanalen. Met kleine experimenten bepalen we het rendement en als dat positief is dan schalen we op. Over het algemeen zijn Adwords en SEO de basis. Een ander kanaal waar we steeds meer standaard op inzetten is Facebook advertising. Instagram is dan bij de prijs inbegrepen. Daarnaast zien we een enorme groei in platformen. Zeker voor partijen met een eigen merk is het een prachtig kanaal om extra omzet te genereren op bijvoorbeeld een bol, Amazon of Alibaba. Marketplaces bieden ook mogelijkheden om de kansen in het buitenland te verkennen.”

Heel belangrijk binnen de aanpak van Netprofiler is het optimaliseren van conversie. Markus zegt hierover: “Vaak kan je na een goede conversie-optimalisatie ineens op veel meer kanalen rendabel adverteren. De kosten voor een nieuwe klant dalen enorm wanneer de conversie toeneemt.”

Klassieke kanalen combineren met nieuwe kanalen, conversie-optimalisatie doorvoeren en voortdurend bijsturen op basis van data, dat is in feite de kern van online marketing en dé manier om een ontzettende groei aan te jagen, resumeert Markus. “We hanteren daarin een procesmatige aanpak, waarbij we in feite doorlopend aan het zoeken zijn naar de beste kansen om de beoogde groei te realiseren. Kortom, we zorgen voor het meest optimale rendement van iedere euro die onze klanten spenderen aan online marketing.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*