Column Mark Teurlings: Klantbeoordelingen

MarkTeurlings

Tegenwoordig zijn klantbeoordelingen niet meer weg te denken van het internet. De consument verwacht transparantie. Dit kan door middel van Klantbeoordelingen worden bereikt. De beoordeling en het cijfer zijn zichtbaar op de webshop. Het voordeel voor de consument is dat hij via het klantbeoordelingssysteem weet welke ervaringen andere klanten hebben gehad met de webshop. Een voordeel voor de webshop is dat zij official google partner worden. De klantbeoordelingen worden getoond in Google shopping en er komen gele sterren in de Adwords campagne van de webshop.

Van belang is echter dat de beoordelingen onafhankelijk worden beoordeeld en verzameld. Een partij die dit doet is Kiyoh, het grootste klantbeoordelingssysteem in Nederland. Stichting Webshop Keurmerk en Kiyoh hebben de handen ineen geslagen en de ervaring van klanten kunnen worden gecombineerd met het Webshop Keurmerk in een krachtige widget om vanuit twee werelden – de ervaring van de klant en de certificering door het keurmerk – vertrouwen te wekken onder webshop bezoekers. In de praktijk werkt dit conversie verhogend. De widget die is ontwikkeld is geheel in de look en feel van het Webshop Keurmerk. Voor de leden van Webshop Keurmerk betekent dit dat zij ook een gratis klantbeoordelingssysteem kunnen krijgen wanneer zij zijn aangesloten bij Webshop Keurmerk.

Een webshop dient natuurlijk te voldoen aan de geldende wetgeving. Met behulp van klantbeoordelingen kan ook worden nagegaan of deze wetgeving daadwerkelijk wordt nageleefd. Door deze samenwerking zijn we het grootste keurmerk met een totaaloplossing voor meer vertrouwen voor zowel webwinkels als consumenten.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*