‘Be digital, stay human’

Online kanalen komen, gaan en veranderen continu. De content waar je vroeger mee scoorde biedt geen garantie voor succes in de toekomst. RIFF Digital Marketing weet dat al geen ander. De geschiedenis van het digital full service bureau gaat namelijk terug naar 1999! “In al die jaren is er veel veranderd en zijn er veel nieuwe tools en technologieën bijgekomen, maar de menselijke factor blijft nog altijd ontzettend belangrijk,” stelt Koen Bakkenes van RIFF Digital Marketing.

Als Tribal Internet Marketing hebben we naam gemaakt als een betrokken en pragmatisch online marketingbureau in Den Bosch, begint Koen. “Sinds eind 2017 gaan we verder onder de vlag van RIFF dat zich naast digital marketing specialiseert in webcare, webdevelopment en video. RIFF Digital Marketing is een digital full service bureau dat bedrijven in de volle breedte helpt met het bereiken en overtuigen van hun doelgroepen. We bieden oplossingen voor de hele klantreis. Zo zorgen we dat bedrijven online vindbaar zijn (SEO en SEA) en ontwikkelen we content- en emailcampagnes. Maar ook adviseren we hoe een website beter kan converteren (CRO) en zorgen we voor meer bekendheid door middel van social media en display advertising. Hierbij onderscheiden we ons heel nadrukkelijk op het gebied van performance; het klantresultaat staat voorop.”

Innovatief en creatief

De huidige markt is er een van extremen, zegt Koen terecht. “Dat merken we ook bij onze klanten. Als gevolg van de maatregelen rond corona zijn er bedrijven die absoluut de vruchten plukken van de situatie, terwijl anderen het water tot aan de lippen staat. Een klant in gezondheidsartikelen plust als nooit tevoren en ziet zijn omzet verdrievoudigen. Ook alcoholische dranken blijken het in coronatijd goed te doen, evenals bedrijven die handelen in meubelstukken, woonaccessoires en tuinartikelen. Zij springen eruit. Aan de andere kant, een klant in feestartikelen heeft een paar maanden logischerwijs alle marketingactiviteiten stop gezet. Intussen zijn deze ook weer terug opgepakt. Over de hele range proberen wij het verschil te maken door enerzijds zoveel mogelijk omzet te helpen genereren en anderzijds op een innovatieve en creatieve manier voor onze klanten tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.”

Moment van reflectie

Een crisis is volgens Koen ook een goed moment om te reflecteren. “Het is altijd goed om te kijken waar nog kansen liggen. Waar wordt het marketingbudget aan besteed en wat levert het op? Het kan soms lonen rigoureuze stappen te zetten. Misschien moet je budgetten wel in andere kanalen investeren. Herijk waar je mee bezig bent en kom tot nieuwe inzichten,” adviseert Koen. “Relatief ‘nieuwe’ sociale media kanalen zoals Snapchat, Pinterest  en TikTok zouden bijvoorbeeld ook best van toegevoegde waarde kunnen zijn. Een kwestie van durven en testen.” Verder merkt Koen nog op dat over de gehele linie data en vooral de correctheid van data belangrijker aan het worden is. “We werken samen met partners om data zo zuiver mogelijk te krijgen om het vervolgens zo goed mogelijk te kunnen inzetten.”

Online marketing wordt steeds meer geautomatiseerd. “Google, maar ook andere aanbieders, stellen steeds meer tools beschikbaar,” zegt Koen. “Het is lastig om uit een woud aan aanbieders de juiste keuze te maken. Wij volgen onze tagline ‘be digital, stay human’. De menselijke maat moet in de tooling terugkomen, waarbij de kracht van de combinatie – de online marketeer en de tooling – leidt tot een zo goed mogelijk resultaat.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*