Drunens Ruiterhuis maakt digitale efficiencyslag

DR0119

 

Het Drunens Ruiterhuis, een van de grootste ruitersportzaken van Nederland, heeft de afgelopen jaren een flinke automatiseringsslag gemaakt. De winkel, webwinkel en groothandel zijn volledig op elkaar afgestemd met behulp van de automatiseringsoplossingen van Vendit. Een gesprek met Anouk Bosch van het Drunens Ruiterhuis.

Het Drunens Ruiterhuis vindt haar oorsprong in 1974 actief in de verkoop van ruitersportartikelen en speelgoed. Al in 1977 werd de focus verlegd naar uitsluitend ruitersportartikelen. In 2015 werd de winkel flink uitgebreid en vergroot naar zo’n 1.200 m2. Het ruiterhuis vervult behalve een winkelfunctie ook de rol van groothandel in zadels en laarzen. Vandaag de dag weet iedere paardenliefhebber de weg wel te vinden naar het Brabantse Drunen voor de aanschaf van een zadel, hoofdstel, borstel of passende kledij. “En ook online groeit de omzet,” weet Anouk.

Nachtmerries
Om de business wat beter te kunnen stroomlijnen en te overzien, is Anouk op zoek gegaan naar een geschikte automatiseringsoplossing waarin alle facetten aan bod komen en geïntegreerd kunnen worden; de winkel, de webwinkel én de groothandel.

“In Vendit vonden we een partner die met al deze kanalen en productgroepen (ook met afwijkende btw tarieven) overweg kan. Voorheen werd de voorraad van de webshop niet real-time gesynchroniseerd met de voorraad van de winkel. Dat gaf behoorlijk wat problemen. Om nog maar te zwijgen over de prijsstelling die om onduidelijke redenen soms sterk uiteenliep, online en offline. Het heeft ons behoorlijk wat kopzorgen en nachtmerries opgeleverd. Met het Vendit systeem is dat gelukkig verleden tijd.”

Volledige synchronisatie
Aanvankelijk werd het Vendit systeem gekoppeld aan de bestaande webshop. “Nadat de winkel volledig up and runningwas in het systeem, werd besloten om ook de webshop module van Vendit erbij te nemen. Het mooie van zo’n compleet pakket is dat we, om een voorbeeld te noemen, de prijs maar op één locatie hoeven aanpassen en dat het op alle kanalen goed wordt overgenomen. Ook de voorraden worden gesynchroniseerd over alle kanalen. Daarnaast kunnen we informatie over reparatiewerkzaamheden en eventuele klachten in het systeem opnemen. Dat laatste is belangrijk omdat we tweedehands zadels verkopen.”

De diversiteit van ons assortiment is enorm, vervolgt Anouk. “Zo hebben we te maken met verschillende btw-tarieven, maar ook met verschillende maattabellen van een groot aantal producten. Het Vendit systeem kan prima overweg met al die parameters. Bovendien is het systeem ook heel gebruiksvriendelijk en eenvoudig te begrijpen. We zijn er heel tevreden over. Nieuwe medewerkers kunnen bijvoorbeeld al na een uur uit de voeten met het kassasysteem.”

Personaliseren
Het Drunens Ruiterhuis heeft voor dit jaar de focus gelegd op het personaliseren van de communicatie richting klanten. “Zo willen we springruiters andere aanbiedingen kunnen doen dan dressuurruiters, om maar eens een voorbeeld te geven. Ook dit is met het Vendit systeem prima te regelen. Klantgroepen kunnen we segmenteren op basis van personas waaraan we weer verschillende kenmerken kunnen koppelen. Onze nieuwsbrief gaat straks gepersonaliseerd de deur uit. En dat gepersonaliseerd benaderen zetten we ook door in de offline winkel. Iedere klant zullen we op maat bedienen. Tevens voegen we daaraan de onbegrensde online mogelijkheden toe, zoals het laten thuisbezorgen van artikelen op ieder gewenst moment.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*