De verzendverpakking als ‘goede binnenkomer’

Op zoek naar de ideale verzendverpakking? Bezoek Paardekooper en laat je inspireren door de verpakkingsexperts voor een ‘goede binnenkomer’. Paardekooper is een begrip in de wereld van verpakkingen. Het familiebedrijf heeft in de afgelopen honderd jaar (!) de nodige kennis en ervaring opgedaan en dat delen ze graag met de klant. 

Te veel verpakkingsmateriaal is voor veel mensen een bron van ergernis. “Een doos en opvulmateriaal in een doos, rondom dichtgeplakt met tape? Dat is natuurlijk geen goede binnenkomer,” zegt Patrick Zevenbergen van Paardekooper. “Op onze stand geven we bezoekers tips over hoe het wel moet of hoe het beter kan. En dat hoeft echt niet de wereld te kosten. Met simpele ingrepen kun je al de nodige veranderingen aanbrengen. 

Tijdens de beurs presenteren we bijvoorbeeld verschillende naambedrukte items, zoals brievenbusdoosjes en boekverpakkingen. Met onze speciale online drukservice kun je in een paar simpele stappen je eigen verzendverpakking creëren. Verkrijgbaar in kleine oplages en binnen vijf werkdagen geleverd. Ideaal voor online startups, maar ook voor het communiceren van tijdelijke acties en inhakers.”

Pronkstukken

Op de Webwinkel Vakdagen presenteert Paardekooper ook een aantal pronkstukken ter inspiratie. “In samenwerking met retailers en verzendbedrijven werken we voortdurend aan de ontwikkeling van nieuwe, slimme en duurzame verpakkingen,” legt Patrick uit. “Een mooi voorbeeld daarvan is de Ecobox die we samen met Omoda hebben ontwikkeld. Het gaat om een re-usable verzendverpakking die eenvoudig in- en uitgevouwen kan worden en waarin precies een schoenendoos past. Klanten van Omoda, die kiezen voor een milieubewuste verzending, krijgen na betaling van 4,95 euro statiegeld in de checkout, hun schoenen thuis gestuurd in de Ecobox. Vervolgens is het een kwestie van de verpakking in elkaar vouwen, dichtritsen en per (brievenbus)post terugsturen naar Omoda. De Ecobox kan op die manier meer dan vijftig keer gebruikt worden en is met recht een ‘perfect fit’ als het gaat over verpakkingen van de toekomst.”

Inspireren

Als verpakkingsspecialist weet Paardekooper als geen ander wat er speelt in de wereld van verpakkingen. Onder de noemer Packnowledgy komen verpakkingen, kennis en technologie samen. Patrick: “We volgen de trends over de hele wereld op de voet en verzorgen desgevraagd op maat gemaakte inspiratiesessies bij bedrijven. Klanten geven aan welke richting ze op willen gaan, waarop wij de huisstijl en de visie op verpakkingen ontwikkelen, al dan niet in eerste instantie via visuals, 3D-animaties en mock-ups. De Ecobox is bijvoorbeeld op deze wijze ontstaan, maar ook partijen als buddha to buddha, ICI Paris, Bijenkorf, Riverdale en Old Amsterdam maken gebruik van onze Packnowledgy. Zo hebben we voor Old Amsterdam bijvoorbeeld een geschenkverpakking met verlichting ontwikkeld en bedenken we voor Bijenkorf en ICI Paris regelmatig unieke inpaktechnieken, waarop we de medewerkers ook trainen via onze eigen academy.”

Wie behoefte heeft aan inspiratie kan Paardekooper ook bezoeken in één van de acht fysieke Paardekooper Stores. “In onze eigen winkels nemen we de bezoekers mee in de wereld van verpakkingen. We bieden een enorm assortiment aan standaard artikelen, maar geven ook advies over maatwerk verpakkingen. Niet alleen met oog voor een fraaie look, maar ook met de focus op maximaal gebruiksgemak voor de ontvanger, zoals slimme retourfuncties, en oog voor sustainability. Kortom, een verpakking die zorgt voor een goede binnenkomer,” besluit Patrick Zevenbergen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*