Start dit jaar met slim retourbeleid


Januari kent de nodige uitdagingen voor webwinkels: verkopen lopen terug en je hebt stapels retouren te verwerken van de feestdagen. Zelfs webshops die geen kleding verkopen, krijgen er opeens veel extra werk bij. Hoe houd je de kosten laag maar de klantervaring hoog, zodat je het jaar goed begint en klanten vasthoudt?

Nederland is normaal gesproken al Europees kampioen terugsturen en na de feestdagen neemt dit cijfer alleen maar toe. Niet voor niets staat januari bekend als recordmaand voor retouren. Producten die de rest van het jaar weinig teruggestuurd worden, kunnen zich opeens opstapelen in je magazijn. Zeker als je verkoopt via marktplaatsen zoals Bol.com, waar retourpercentages traditioneel hoger zijn. Hoe maak je van deze kostenpost een kans om nieuwe klanten aan je te binden? Active Ants zet een paar tips op een rij voor een gestroomlijnd retourproces. Klik hier voor de tips.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*