Voorraadbetrouwbaarheid over de keten heen

Het Reflex WMS magazijnbeheersysteem van Hardis Group werd al geïntegreerd in vele honderden magazijnen overal ter wereld. Nu is het voor omnichannel retailers tijd voor de volgende stap: een optimale voorraadbetrouwbaarheid over de hele keten garanderen met Reflex In-Store. Met één tool kunnen retailers de voorraad, productlocatie en herbevoorrading in realtime raadplegen en de e-orders en retourzendingen beheren.

Reflex In-Store Logistics is volgens Ronald Schepers van Hardis Group, een duidelijke aanvulling op het Reflex WMS systeem. “De traditionele retailwereld is compleet aan het veranderen. Om klanten over alle kanalen optimaal te kunnen bedienen, is het belangrijk om een realtime overzicht te hebben op de voorraad of beter gezegd de voorraden in het geval van grotere retailers. Producten liggen immers in een distributiecentrum, in de fysieke winkels zelf, enz. om nog maar te zwijgen over de verschillende typen voorraden (e-orders en e-reserveringen, voorraden en hoeveelheden) en herbevoorradingstermijnen.”

Met Reflex In-Store krijgen verkopers een realtime overzicht van de totale voorraad én zijn locatie. “Een medewerker van een winkel in Utrecht heeft bijvoorbeeld ook zicht op de voorraad in een winkel in Almelo,” verduidelijkt Schepers. “De medewerker hoeft dus niet te informeren bij andere filialen, maar ziet in één oogopslag of het artikel voorradig is en waar het vandaan moet komen. Het biedt een optimale voorraadbetrouwbaarheid over de hele keten heen. Iedere vestiging heeft dus in feite toegang tot het gehele assortiment. Het versterkt de klantrelatie en verhoogt de servicegraad. Ook het retourmanagement kan met deze oplossing efficiënt worden afgehandeld in de winkel.”

Reflex In-Store toont ook alle e-orders en e-reserveringen en geeft aan hoe dringend ze zijn (afhaling of bezorging binnen 1 of 2 uur, of minder dringend). Schepers: “Dankzij de nauwkeurige voorraadinformatie en productlokalisering in de schappen of reserve wordt bovendien aanzienlijk wat tijd bespaard tijdens het orderpicken. Een actueel overzicht op de voorraden komt ook de productiviteit ten goede. Medewerkers hoeven niet meer te zoeken, maar kunnen zich focussen op hun core activiteit: sales genereren.”

De rapportagemodule maakt het volgens Schepers mogelijk om de productiviteit van een winkel verder op te drijven door te anticiperen op de inzichten die Reflex biedt. “Gebruikers krijgen een overzicht van de voorraadtekorten, efficiëntie van het orderpickwerk, prestaties van de medewerkers, enz. Zoals alle tools in het Reflex-aanbod kan In-Store worden gekoppeld aan de andere applicaties: ERP en e-commerceplatform of software voor kassasystemen, magazijnbeheer (WMS) en transportmanagement (TMS).”

Reflex In-Store is volgens Schepers de natuurlijke vervolgstap op Reflex WMS “Grote DIY ketens, warenhuizen, supermarkten en speelgoedwinkels maken al gebruik van deze tool. Het systeem is ook prima inzetbaar voor kleinere retailers met verschillende voorraadlocaties en winkels en is flexibel en schaalbaar in gebruik. Het geeft de online en offline retailers de mogelijkheid om de fysieke goederenstroom realtime onder controle te houden en te optimaliseren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*