Zero Touch digital commerce

Streven naar digitaal gemak in B2B. Dat is de missie van Propellor. We automatiseren voor bedrijven alle inkoop- én verkoopprocessen volgens de Zero Touch filosofie in één geïntegreerd systeem. Aan het woord is Jans Graver, founder van Propellor. Die aanpak levert volgens hem naast extra omzet ook voordelen op als lagere kosten (minder administratieve taken en betere inkoopprijzen) en minder fouten door menselijk handelen. Bovendien kunnen bedrijven heel eenvoudig klanten ‘trigger based’ benaderen. Daar willen we natuurlijk meer van weten.

Langdurige relatie

Propellor richt zich met name op het stroomlijnen van de commerciële processen, de in- en verkoop. “In ons platform laten we de offline en online funnels samenkomen. Zowel online bestellingen als offerte aanvragen worden via het platform verwerkt. We verzorgen de gehele Quote to Cash flow, waardoor er één centrale waarheid ontstaat. Orders worden foutloos, snel en efficiënt verwerkt,” vervolgt Graver

Groot voordeel voor een bedrijf is dat ze met slechts één user interface hoeven werken die automatisch gevoed wordt door omliggende systemen. De e-commerce engine op zijn beurt wordt voor B2B veelal vormgegeven als een gepersonaliseerde portal. Met prijsafspraken per individuele klant en op maat gemaakte cross- en upsell mogelijkheden. Kortom, alles in één omgeving en gericht op een langdurige relatie met je klanten.”

Marketing automation

Dankzij de persoonlijke klantportalen in B2B, verzamelen bedrijven heel veel gepersonaliseerde data. “Wij bieden in ons platform een krachtige marketing automation module die uniek is in zijn soort en waarmee je heel gericht trigger based campagnes kunt uitsturen,” legt Graver uit. “We putten daarbij uit de data in onze systemen dat we direct aanwenden voor campagnes. Op moment een prospect wordt benaderd met een mailing, wordt hij direct doorgeleid naar de webshop of het klantportaal. Ook kun je op die manier heel goed inspelen op de ‘houdbaarheid’ van producten. Voor een artikel dat werkt op batterijen zou je na een x-aantal maanden een mail kunnen uitsturen voor de aanschaf van een nieuwe set batterijen. Volledig geautomatiseerd en voorzien van een koopbutton. De ontvanger hoeft slecht op de koopbutton te drukken en de batterijen worden verstuurd.”

België als tweede thuismarkt

Ondanks de Nederlandse roots is Propellor zeer gekend in België. Graver: “We zien België echt als een tweede thuismarkt en hebben hier al vele projecten gerealiseerd. Voor Discorp is bijvoorbeeld een e-commerce oplossing ontwikkeld die naast een gepersonaliseerde webshop voor multinationals, tevens zorgdraagt om alle bestelde producten direct digitaal in te kopen. De distributeur met de beste inkoopcondities wordt automatisch geselecteerd. Via het e-commerce platform zijn vele honderdduizenden producten te bestellen. Ondanks deze complexiteit heeft toch elke klant zijn eigen unieke prijzen.” 

In het digitaliseren van de office supply markt is Propellor marktleider in de Benelux. Voorbeelden van organisaties waarvoor Propellor de webshop en website heeft gerealiseerd zijn Papierstad, Buromas en Sioen Office. “Daarnaast ligt onze kracht in de realisatie van B2B e-commerce omgevingen voor de groothandel, zoals Welda, specialist op het gebied van lassen, machines en gereedschap, en realiseren we unieke oplossingen voor de distributie en aanschaf van spare parts. Ook begeven we ons regelmatig op de ‘consumentenmarkt’. Zo wordt nu gewerkt aan een B2C webshop voor meubelgigant Vastiau-Godeau. Gevraagd is om een onderscheidend ontwerp van de webshop te realiseren.

Momenteel zijn we bezig met de grootste klus ooit in België. In samenwerking met Connect+ zijn we nu een platform aan het bouwen waarop 1.500 retailers zijn aangesloten. Het is een hybride marketplacemodel waarbij e-commerce wordt gekoppeld aan de lokale handel/vakman om de hoek. Een project dat de kracht van twee uitersten combineert en ook inspeelt op de Zero Touch filosofie.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*