Word ook succesvoller in omnichannel

Omnichannel retailen is een kunst op zich. Veel retailers zijn er wel mee bezig, maar over het algemeen gebeurt het weinig ‘geïntegreerd’. Dat zegt Miranda ter Borg van Retailstars. Het bedrijf is al vele jaren gespecialiseerd in het samensmelten van online met offline via ‘dedicated’ oplossingen die volledig met elkaar integreren voor een optimale customer journey. Miranda praat ons bij over de mogelijkheden en de ambities van Retailstars.

Synergie

Samen met een team van consultants en developers helpen wij retailers elke dag om nog succesvoller te worden en meer uit hun klanten te halen, begint Miranda. “Tot voor kort werkten we vooral internationaal en waren we minder gekend in de Benelux. Die internationale focus blijft, maar we gaan ons ook meer toeleggen op de Benelux. We zijn ervan overtuigd dat we met onze kennis en ervaring ook retailers in Nederland en België kunnen helpen de omnichannelstrategie beter vorm te geven. Wat we zien is dat er nog steeds veel systemen aan elkaar geknoopt worden zonder echte synergie. Dat lost problemen niet echt op. Systemen moeten namelijk volledig geïntegreerd zijn, zodat consumenten overal, op elk moment en via elk device kunnen kopen.”

Consultancy

Behalve het ontwikkelen, hosten en beheren van de genoemde softwareoplossingen heeft Retailstars ook een eigen consultancy tak. “Zo kunnen we het project- en interim-management volledig verzorgen. Niet zelden worden we door Cegid of Talend ingehuurd om onze expertise te laten gelden bij hun eindklanten,” zegt Miranda. “We hebben in de loop der jaren een enorm specialistisch kennisnetwerk opgebouwd en zijn daarin redelijk uniek in Europa. Op die manier komen we dus op verschillende manieren binnen bij een klant. Desgewenst kunnen we ook de benodigde hardware en randapparatuur leveren.” 

Toegevoegde waarde

Sinds jaar en dag vertrouwt Retailstars op softwareoplossingen zoals Cegid, Talend, Microsoft Power BI en de softwareontwikkelingen van Nubistar. “Cegid heeft een sterke internationale focus vooral in luxury goods en fashion. Vandaar dat wij tot voor kort vooral buiten onze landsgrenzen opereerden voor merken met een internationale footprint,” verklaart Miranda. “Ook voor de Benelux kunnen deze oplossingen van toegevoegde waarde zijn, met name vanwege de verregaande integraties. Zo koppelen we POS-systemen aan op de onlinewereld en gebruiken we Power BI om dashboards te maken, om op die manier inzichtelijk te krijgen hoe de retailer zijn eindgebruiker een optimale journey kan bieden. Op basis van de wensen en behoeften bedenken wij het concept en werken het vervolgens ook volledig uit.”

Internationaal 

Miranda zoomt tot slot nog even in op de verschillende oplossingen. “Cegid is zoals gezegd een bekende omnichannel oplossing in luxury goods en high fashion, vanwege zijn oorsprong in Frankrijk. Het is een zeer uitgebreid POS-systeem dat de retailer de mogelijkheid biedt om veel verder te gaan met de sale en consumenten een optimale shopervaring te bieden in het kader van ‘never mis a sale’. Eenmaal geïnstalleerd is Cegid heel eenvoudig uit te rollen naar de rest van de wereld. Datzelfde geldt eigenlijk voor Talend, een open source oplossing waardoor we een middleware oplossing bij de retailer maken om zo de data veel beter te kunnen benaderen en ervoor te zorgen dat deze data ook de enige waarheid wordt binnen de organisatie. Power BI tot slot zetten we bijvoorbeeld in voor ‘lost preventie’ waarbij we snel inzichtelijk maken voor de Retailorganisatie of geld niet ergens blijft plakken. Maar Power BI wordt ook gebruikt om allerlei type data te analyseren. Dit kan echt bijdragen in de manier waarop een organisatie functioneert.”

De aanpak van Retailstars is dus heel divers. “We kiezen heel bewust voor een best of breed benadering waarbij al met een relatief beperkte investering snel resultaat geboekt kan worden. Retailers kunnen ons inschakelen voor een complete omnichannel transformatie of voor kennis en advies op specifieke thema’s.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*