Van ‘headless’ naar ‘endless’

Er is één belangrijke reden waarom we geloven dat een ‘headless’ platform altijd in overweging moet worden genomen als retailers een platform kiezen: een e-commerce oplossing is nooit compleet. Het is een proces dat eindeloos is. Aan het woord is Lars Høgsted, directeur van Bizzkit, een ‘headless’ e-commerceplatform. Het Deense bedrijf verovert met zijn toekomstbestendig platform steeds meer partijen in Europa.


Bizzkit combineert zowel PIM, DAM als CMS dat het tot een compleet e-commerceplatform maakt. “Zie het als een toolkit, een ecosysteem dat gelooft in een ‘best of breed’ aanpak en integreert met de sterkste technologieën op de markt,” zegt Lars Høgsted. “Het is voor een retailer belangrijk om de user experience als uitgangspunt te nemen en op basis daarvan de beste oplossingen te kiezen. Vaak gebeurt het omgekeerde en vormen de softwareoplossingen de basis. Dat gaat juist ten koste van de user experience. Met Bizzkit kunnen wij een e-commerceoplossing voorzien die perfect aansluit bij de customer journey van jouw klanten, zowel voor B2C als B2B als een mix daartussen.”

Prijswinnende webshops

De unieke benadering van Bizzkit blijft niet onopgemerkt buiten Denemarken. “We zijn al ruim zeventien jaar actief en hebben een bijdrage geleverd in de ontwikkeling van vele prijswinnende webshops. Sinds enige tijd hebben we onze scope verbreed buiten de landsgrenzen,” vervolgt Lars Høgsted. “Ook in Nederland faciliteren we diverse klanten in verschillende sectoren, waaronder Assa Abloy en Zizzi. Dat is ook de reden dat we op de Webwinkel Vakdagen acte de présence geven. We willen bezoekers aan de beurs de vele voordelen laten zien van het bedrijven van e-commerce via Bizzkit.”

Hesehus A/S, hét Deense webbureau, werkt al vele jaren met Bizzkit. “Wanneer we de optimale klantreis ontwerpen, zijn vrijheid en flexibiliteit must-haves. Op het Bizzkit platform hebben we de mogelijkheid om precies die functies te integreren die nodig zijn om tegemoet te komen aan de behoeften van de klant,” zegt Anja Saabye, Strategic Customer Insights Manager bij Hesehus A/S.

Solide basis

Lars Høgsted legt kort de combinatie van functionaliteiten uit: “De basisarchitectuur van het Bizzkit platform omvat de drie kernproducten: Product Information Management System (PIM), Content Management System (CMS) en Digital Asset Management (DAM). Dit betekent onder andere dat ze gezamenlijk zijn ontworpen en ontwikkeld, wat een schaalbare en naadloze integratie garandeert. Gebruikers ervaren nooit een verwarrende contextomschakeling tijdens het navigeren tussen de producten.” Het is moeilijk om de beste te zijn in alle componenten, technologieën en services die een e-commerce oplossing moet bevatten, zegt Lars Høgsted terecht. “Daarom biedt Bizzkit een solide basis en een toolkit voor het bouwen van e-commerce-oplossingen. Zo werken we samen met geselecteerde leveranciers aan technologieën en services, bijvoorbeeld betalingsoplossingen, levering, personalisatie, automatisering, zoeken, analyse, enz. Op die manier leggen wij de basis voor continu succes.”

Om de eindklant de best mogelijke ervaring te kunnen geven, moet je hem leren begrijpen, resumeert Lars Høgsted. “Dat kunnen wij met onze oplossing en met dank aan de nieuwste technologieën, als geen ander. Gebaseerd op Bizzkit’s platformproducten en API-structuur, is het eenvoudig te integreren met de beste oplossingen in de markt. Dat maakt het tot een toekomstbestendig e-commerceplatform.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*