PIM ontzorgconcept voor bedrijven in de fashion industrie

Fashionbedrijven zien PIM technologie steeds meer als het fundament van hun omnichannel e-commerce strategie. Het aanbod aan PIM Software wordt steeds groter. De ene presentatie ziet er nog gelikter uit dan de andere. De vraag is niet of PIM software werkt, maar of de organisatie er mee kan werken. TASPAC Software komt met Fashion dLAB. Een PIM ontzorgconcept waarmee de fashion fabrikant, -importeur of -groothandel zijn productinformatie van A tot Z kan afdichten tegen een vaste prijs. Fashion dLAB is speciaal ontwikkeld voor het middensegment: internationaal opererende fashion bedrijven met een omzet vanaf 10 miljoen euro en een focus op online verkoopkanalen. 

Bij Fashion dLAB staat niet de technologie centraal, maar het gebruik ervan. Rob Wilders, directeur van TASPAC Software: “Fashion bedrijven hebben specifieke kenmerken. Het zijn vaak organisaties waar creativiteit centraal staat. Het implementeren van complexe dataprocessen zit niet altijd in de genen van de managers en medewerkers. Om die reden hebben we Fashion dLAB ontwikkeld.”

PIM ontzorgconcept

Twee belangrijke onderdelen in het nieuwe PIM ontzorgconcept voor de fashion vormen de dMaster en de dDesk. De dMaster heeft kennis van de klant en zijn processen, geeft ondersteuning bij de implementatie en monitort proactief het PIM proces na oplevering. Als zaken blijven liggen die binnen de organisatie zijn afgesproken, neemt hij of zij direct actie. Maar hij beoordeelt ook of de applicatiekennis van de gebruikers op het gewenste niveau ligt. Bij fashion bedrijven werken vaak jonge mensen en is het verloop van medewerkers soms iets hoger dan gemiddeld. De D-Desk is een support unit binnen TASPAC die de kerntaken van PIM processen uitvoeren of als back-up dienen, indien de opdrachtgever deze kerntaken zelf uitvoert. 

Single point of truth

Fashion dLAB verzamelt, valideert, verrijkt en ontsluit productinformatie in iedere gewenste vorm en in ieder communicatiekanaal. Het is eenvoudig te koppelen aan ERP oplossingen, datapools of andere externe databronnen. Kortom: een Single Point of Truth die voor iedere fashion marketeer beheersbaar is.

Ontwikkeld voor de fashion

Fashion dLAB is gebouwd op state-of-the-art PIM technologie met veel functionaliteiten die specifiek zijn voor de fashion industrie. Het begint al bij de collectiemeetings waar teams optimale informatie nodig hebben over alle voorgaande collecties. Maar ook het inkoopproces is in de fashion zeer specifiek. Met de TOP-DROP functionaliteit kunnen inkopers direct aangeven welke producten ze voor het volgende seizoen interessant vinden of niet.

Shop-the-look

Fashion marketeers willen consumenten inspireren en aankoop stimuleren. Bij Fashion dLAB gaat het om het totaalplaatje: goede product visuals in een lifestyle omgeving, gecombineerd met betrouwbare productinformatie. Met de functie Shop-the-look koppel je eenvoudig lifestyle afbeeldingen of commercials aan functionele productinformatie.

Onbeperkt aantal gebruikers

Bij Fashion dLAB wordt er niet afgerekend op het aantal gebruikers. Het systeem geeft gewoon onbeperkt toegang voor dezelfde prijs. Het fashion bedrijf bepaalt wie toegang verkrijgt tot welke informatie. De gebruikersgroep bepaalt het niveau van informatie. 

Marketplace Management

E-commerce bedrijven zoals Amazon, bol en Zalando zijn zeer sterk groeiend in de fashion branche. De kwaliteit van de productfeeds is bepalend voor de ranking. Fashion dLAB heeft een plug-in waarmee productfeeds direct te koppelen zijn aan de verkoopkanalen van deze nieuwe spelers. Fashion dLAB synchroniseert de gewenste productinformatie op ieder moment van de dag.

Translate Management

Internationaal opererende fashion bedrijven stuiten al gauw op de uitdaging van meertalige productinformatie. Fashion dLAB koppelt alle productinformatie aan vertaalmachines. Van Google Translate tot Lifewords. Vertalingen kunnen op deze manier beoordeeld en gecorrigeerd worden door native vertalers. Het Fashion dLAB translate management is zelflerend. Eenmaal gecorrigeerde vertalingen worden automatisch bij iedere volgende vertaling op de gewenste wijze uitgevoerd.

Clipping Management

Het vrijstaand maken of bewerken van fashion beelden is zeer arbeidsintensief. Binnen Fashion dLAB bestaat hiervoor een standaard plug-in voor clipping applicaties. Op een zeer gebruikersvriendelijke manier kun je eenvoudig beeldopdrachten aanbieden, checken en beheren. Zo wordt online beeldbewerking nog makkelijker.

Brand Management

Fashion dLAB heeft geïntegreerde brandmanagement tools. Dit maakt het mogelijk om op basis van geavanceerde template technologie publicaties online op te maken, goed te laten keuren en vrij te geven voor productie. Alles binnen de gestelde ‘design rules’ van de huisstijl.

Team Management

Bij het tot stand komen van collecties gaat goed teamwork en samenwerking hand in hand. Voorwaarde is dat je allen over dezelfde informatie beschikt. In Fashion dLAB maak je eenvoudig teams aan binnen je organisatie. Alle leden van de teamgroep hebben toegang tot dezelfde informatie. Alvorens productinformatie ‘live’ te zetten, wil je misschien meerdere collega’s er nog naar laten kijken. Eventueel kan iedereen opmerkingen plaatsen die voor het team zichtbaar zijn. In een overzicht kun je alle ‘backlist’ producten selecteren. Zodra een product definitief ‘live’ kan worden gezet is, het een kwestie van een definitief vinkje zetten door de verantwoordelijke medewerker. 

ERP en E-Commerce integratie

Fashion dLAB kan eenvoudig gekoppeld worden met ERP en E-Commerce systemen. De applicatie voorziet webshops van actuele afbeeldingen en productinformatie in iedere gewenste taal. Of het nu gaat om bijvoorbeeld Magento, WooCommerce, Seoshop of Elexioshop. 

Voor meer informatie over Fashion dLAB, kijk op taspacfashion.com of neem telefonisch contact met ons op via 020-8942567.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*