Smart solutions voor in en om het huis

DA0618

Met een brede range aan slimme producten en een unieke dienstverlening wil 50five een centrale plaats in het huishouden krijgen van consumenten. 50five is 100% onderdeel van Engie, een van de grootste utility spelers met miljoenen klanten, maar werkt op zelfstandige basis via een eigen e-commerce platform met slimme producten en diensten.

De slimme thermostaat is het startpunt geweest van het toegankelijk maken van smart solutions voor in en om het huis, begint Manfred Klumpenaar van 50five B.V. “Met 50five proberen we slimme producten en diensten rondom het huishouden bij de consument te krijgen. Engie is voor ons een belangrijke partner om de mogelijkheden en kennis van smart producten breed bekend te maken. De ambities van 50five liegen er niet om. “We willen marktleider in Europa worden voor wat betreft smart home. Momenteel zijn we actief in Nederland, Frankrijk, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk. In al die landen werken we samen met een Engie entiteit. Zo verbinden we smart home producten aan energiecontracten en andersom.”

Eén geintegreerd software platform
50five heeft de keuze grotendeels laten vallen op Odoo als software platform met als doel een webshop te kunnen uitbouwen waarbij de integratie met de logistieke en financiële processen in één geïntegreerd software platform beschikbaar is. De startup fase heeft 50five met de consultants van Odoo gemaakt waarna door 50five besloten is de definitieve ontwikkelfase en het operationeel maken van de webshop met DynApps uit te voeren. DynApps is een goldpartner van Odoo met ondertussen een zestal jaren ervaring in Odoo implementaties in soortgelijke omgevingen wat een belangrijk keuzecriteria was voor 50five om met DynApps verder te werken. “We hebben de implementatie van zowel de frontend als de backend in Odoo verzorgd,” zegt Karel Hendrickx van DynApps. “Voor de frontend werd het aangeleverde design verwerkt in een thema waarbij de conten taan te passen is via de CMS module. Voor de overige processen wordt grotendeels de Odoo backend gebruikt. Dit bevat naast de standaard Odoo functionaliteiten ook het ontwikkelen van enkele 50five specifieke modules.”

Vijf websites, vier talen
Volgens Karel Hendrickx zat de uitdaging bij de ontwikkeling van het software platform met name in de korte deadline. “De technische ontwikkeling is begonnen midden augustus en ongeveer elf weken later is de website online gegaan. Daarnaast hebben we de content opgezet in vijf landen via vijf websites en vier talen met elk hun eigen producten, blog, promoties, …. Een andere uitdaging zat hem in de technische resources, die zowel vertrouwd zijn met algemeen web development als met het Odoo platform We hebben de juiste mensen beschikbaar die over deze twee vaardigheden beschikken.” Nu het platform live staat, is het nog niet gedaan voor Dynapps. “We gaan het platform steeds verder doorontwikkelen. Manfred Klumpenaar voegt eraan toe: “Behalve uitbreiding van het assortiment zullen we ook de customer journey steeds verder optimaliseren, zodanig dat de klanten in Europa ons steeds beter weten te vinden.”
Over Dynapps
DynApps is een integrator van e-commerce software oplossingen. Dit omvat het ontwikkelen van webshops inclusief alle logistieke en financiële aspecten die nodig zijn binnen het e-commerce proces van een e-tailer. DynApps beschikt over ervaren consultants die zowel in B2B als B2C bedrijven e-commerce systemen hebben gerealiseerd. Dit in diverse sectoren zoals pharma, cosmetica, entertainment, producten zoals domotica, speelgoed, machineonderdelen, etc…. De consultants van DynApps werken op basis van best-practices de juiste oplossingen uit voor uw bedrijf. DynApps ontwikkelt deze e-commerce tools met behulp van het software platform Odoo.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*