Schaalbare en toekomstbestendige commerce oplossing

CS0618

In het topsegment kiezen bedrijven vaak voor een best of breed aanpak, waarbij voor elke softwarecomponent het beste product wordt geselecteerd. Een aanpak die voor de mid-market erg risicovol is door toename van complexiteit, doorlooptijden en kosten. CloudSuite biedt een integrale multi-channel commerce oplossing voor mid-market met modules voor Product Information Management, Content Management, Order Management in één commerce suite en kan overweg met de meest complexe e-commerce strategieën. Het schaalbare platform is geschikt voor zowel B2B als B2C, (r)etailers, merkfabrikanten en groothandels.

Het mid-market segment heeft in onze ogen absoluut behoefte aan een platform dat flexibel is en zich eenvoudig kan aanpassen aan de beoogde doelgroep, zegt Okko Huisman, CEO en founder van CloudSuite. “Wat we merken is dat veel partijen zijn vastgelopen op Magento en andere maatwerk oplossingen. Het releasemodel met partner plugins blijkt een gifpil op de langere termijn en blokkeert toekomstige doorontwikkelingen in het platform. Wij zetten juist in op een schaalbare en flexibele commerce suite, waarbij wij onze klanten via een slimme cloudarchitectuur maandelijks kunnen updaten naar de meest recente versie.”

Groei in het buitenland
De visie en aanpak van CloudSuite blijkt een schot in de roos. Reeds vele bedrijven vertrouwen op de commerce omgeving. “Zo hebben we in 2011 Fonq klaargestoomd voor het buitenlandse avontuur in België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk,” zegt Okko. “Groot voordeel van onze oplossing is dat we zowel B2B als B2C vanuit één platform kunnen bedienen. Dat was ook de reden dat de Pacombi Group, een internationale speler op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, koos voor het platform van CloudSuite. Maar liefst 25 webshops in verschillende landen, in meerdere talen en valuta’s, en zowel B2B als B2C draaien op één installatie. Via een ‘open B2B’ omgeving kunnen ze zowel consumenten als vaste klanten (na inlog) faciliteren. Maar ook partijen als Goossens Wonen en Slapen en Garcia vertrouwen op ons platform.”

B2B en B2C
CloudSuite is van origine ontwikkeld als een B2B omgeving, maar kan de meest complexe e-commerce strategieën aan, ook in B2C, zegt marketing manager Dennis Zuurhout. “We weten de twee werelden heel goed te verenigen in één platform met een krachtige B2C experience. Zo besteden we veelaandacht aan het bieden van een optimale klantbeleving. Ons platform beschikt standaard over alle tools die gebruikers tegenwoordig van een webshop verwachten, zoals een krachtige, intelligente zoekmachine en intuïtieve navigatie. Die experience bieden we overigens ook in de B2B omgeving. De zakelijke shopper is in de avonduren en in de weekenden immers ook gewoon een consument en verwacht een vergelijkbare experience tijdens kantooruren.”

Integratie met IT landschap
Waar heel veel projecten op mislopen is een slechte koppeling met de bestaande IT architectuur, meent Okko. “Een naadloze integratie van het commerce platform met de achterliggende systemen (ERP, CRM, etc.) is van grote toegevoegde waarde. We komen nog heel veel partijen tegen die alles handmatig overtikken en prijsafspraken, facturen en andere zaken in afzonderlijke systemen administreren. Een gemiste kans. Zorg ervoor dat alle systemen gekoppeld zijn. Het scheelt niet alleen heel veel tijd, maar reduceert tegelijk de kans op fouten.” Dennis vult aan: “Wij bieden bedrijven een toekomstbestendige commerce omgeving die in staat is om te koppelen met derden partijen, zoals vervoerders, betaalproviders en marketingsoftware.”

Headless commerce
Het implementeren van het commerce platform kan volledig door CloudSuite uitgevoerd worden. “Veelal de kleinere spelers kiezen voor deze aanpak, omdat ze dan voor al hun vragen bij één adres terecht kunnen,” zegt Okko. “Grotere spelers werken vaak al samen met partners voor integraties, online marketing en frontend- en designimplementatie. We juichen het alleen maar toe als bestaande relaties CloudSuite implementeren. Deze partijen kunnen zelfs doorontwikkelingen realiseren op ons platform zonder gebruik te maken van onze dienstverlening. Onze klant Secrid is een goed voorbeeld van Headless Commerce, waar zij een mobile only B2B platform hebben voor de retailer.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*