Resultaatgerichte B2B webshops

Als gecertificeerd Magento, WordPress en Shopware expert ontwikkelt Klik & Steen next level websites en webshops met een duidelijke Online Marketingvisie. Voor ons staat het resultaat centraal. De techniek is slechts een middel om de doelstellingen te behalen. Aan het woord is Erik Lambrechts, founder van Klik & Steen, met meer dan tien jaar ervaring in webdevelopment en online marketing.

Klik & Steen is ontstaan vanuit het idee om fysieke retailers in de winkelstraten te ondersteunen bij het opzetten en implementeren van een gedegen e-commercestrategie. “Anno 2020 werken we nog altijd volgens een sterke resultaat gedreven filosofie, maar voor een veel breder publiek,” zegt Lambrechts. “We zijn gegroeid naar een webdevelopment bureau en ontwikkelen websites en webshops vanuit marketingperspectief. De focus ligt vooral op bedrijven die online als een van de belangrijkste verkoopkanalen beschouwen. Meer en meer zijn dat ook B2B organisaties die het belang van e-commerce inzien.”

Essentie

B2B e-commerce is volgens Lambrechts nog echt in ontwikkeling. “Bij veel bedrijven is het nog altijd niet top of mind. Ze zijn bang dat een digitale transformatie te complex of te kostbaar gaat zijn. Wij bewijzen in veel gevallen het omgekeerde. Dat is ook de reden dat we bewust kiezen voor open source oplossingen. Het zijn platformen met een modulaire structuur, zodat relatief eenvoudig van start kan worden gegaan en we de time to market kort kunnen houden. Dat kan tegenwoordig prima dankzij de grote diversiteit aan plug-ins die beschikbaar zijn om te koppelen met de bestaande infrastructuur van een organisatie, zoals het ERP en PIM systeem. We hechten overigens wel veel waarde om vanaf de start direct de essentie online neer te zetten om vervolgens op basis van klantdata het platform verder te gaan optimaliseren.”

Magento versus Shopware

Ondanks dat Magento nog altijd marktleider is op het gebied van e-commerce, bouwt Klik & Steen steeds meer online applicaties in Shopware. “Magento 2 heeft ten opzichte van de eerste generatie toch echt wel wat terrein verloren,” zegt Lambrechts. “Het feit dat Magento 1 gebruikers niet simpelweg kunnen overstappen, maar dat er een compleet nieuwe shop gebouwd moet worden, wordt niet bepaald gewaardeerd. Het is juist voor veel bedrijven het moment om eens te gaan ‘shoppen’. Omdat wij niet gebonden zijn aan één bepaald systeem, zoals Magento, kunnen we onze klanten prima begeleiden en adviseren. We groeien wat dat betreft mee met de markt. In veel gevallen biedt Shopware 6 een interessant alternatief, ook voor de B2B markt. Shopware is in de basis veel beter geoptimaliseerd met een front- en backend die veel sneller is. Daarnaast blinkt Shopware 6 uit in gebruiksgemak.” 

Magento, Shopware, WooCommerce, het is voor Klik & Steen om het even in welk systeem ze programmeren. “We brengen de behoeften en ambities van onze klanten in kaart en bepalen op basis daarvan de doelstellingen,” legt Lambrechts uit. “Wat wil je bereiken met de webshop/website en tot welke acties moeten bezoekers overgaan? Wij combineren onze kennis op het gebied van (online) marketing en development, met de expertise van onze klanten binnen hun vakgebieden. Dat vertalen we in concrete marketing en sales funnels, en in content. Op basis hiervan wordt het design bepaald en pas dan gaan we aan de slag met het bouwen van de online omgeving. Alleen volgens deze weg is een resultaatgerichte B2B webshop gegarandeerd.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*