Rendementsverbetering met e-commerce? Stuur op cijfers

P 52 afbeelding

Het runnen van een professionele e-commerce omgeving vraagt real-time inzicht in de financiële en operationele staat van de onderneming om een grip te kunnen houden op de kosten versus opbrengsten. Flynth heeft zijn dienstverlening als accountant verder uitgebreid presenteert op de Webwinkel Vakdagen het Flynth Vision Dashboard, waarmee een etailer real-time kan sturen op basis van cijfers.

Etailers moeten vaak met actuele informatie over de cijfers en performance hun strategie kunnen bijsturen, vindt Peter van der Vijgh van Flynth. “Voor de retailsector en specifiek voor e-commerce is deze real-time informatie van belang. Op basis daarvan kunnen iedere dag weer gefundeerde beslissingen genomen worden, waarmee uitdagingen omgezet worden in kansen. Bij Flynth hebben we een op maat gesneden aanpak waarbij de financiële en operationele cijfers van de onderneming worden getoond in het Flynth Vision Dashboard. Het persoonlijke dashboard richten we in  met de rapportages, performance indicators, begrotingen, targets, projecties en signalen die voor een onderneming relevant zijn. Zo weet de etailer exact waar hij staat en wat er morgen mogelijk is.”

E-commerce scan

Op de Webwinkel Vakdagen laten we etailers kennismaken met het dashboard, vervolgt Van der Vijgh. “We demonstreren de tool en laten zien hoe het dashboard etailers in staat stelt beter beslissingen te kunnen nemen. Daarnaast geven we advies over het verbeteren van het rendement van de e-commerce activiteiten. Dat doen we aan de hand van een e-commerce scan. Hierbij gaan we de verschillende kanalen doorlichten, bekijken we de propositie over de verschillende kanalen (mobiel, tablet en desktop) en hoe de conversies zich verhouden ten opzichte van de verwachting. Kortom, we doorlopen een hele lijst aan KPI’s. We merken namelijk dat veel ondernemers de stap naar online maken zonder gedegen plan. Met onze hulp proberen we die eerste stappen naar een professioneler niveau te brengen, waar de etailer direct zijn vruchten van kan plukken. Ook schromen we niet het proces om te buigen naar een concept dat beter past bij een bepaalde beleving.”

Meerdimensionale benadering

Het Vision Dashboard is onderdeel van de omvangrijke dienstverlening van Flynth. Van der Vijgh: “Het is een prachtig hulpmiddel om direct te kunnen (bij)sturen. Vaak ontbreekt het bij etailers aan inzicht in de financiële en operationele informatie. Ze weten vaak niet of de marges überhaupt nog wel gehaald worden. Dankzij de houvast die het dashboard biedt, kunnen etailers marges weer op een verantwoord niveau brengen. Het is een meerdimensionale benadering van de traditionele cijfers en rapporten die voortkomen uit onze sector. Informatie tot op het kleinste detailniveau wordt meegenomen. Zo kan een etailer exact zien wat bijvoorbeeld het effect is van een bepaalde kortingsactie en welke producten wel of helemaal niet lopen. Dat zijn de aspecten waar een etailer zijn beslissing voor morgen op kan baseren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*