Organisatie en structuur creëren voor bedrijven

Als Odoo Gold partner heeft Callista tal van implementaties gerealiseerd die bedrijven vooruit helpen in de uitvoering van hun operationele processen. Het wereldwijd gebruikte softwaresysteem brengt volgens zaakvoerder Sofie Van Looveren organisatie en structuur. In de basis is het een ERP oplossing, maar dankzij de modulaire opbouw én een e-commerceluik biedt het onbegrensde mogelijkheden om zowel voor B2B als B2C de ultieme droom te realiseren: een volledig geïntegreerde oplossing.

Bedrijven hebben van oudsher vaak te maken met een groot aantal verschillende softwaresystemen en hebben moeite om deze aan elkaar te knopen, begint Sofie. “Het is echter wel een vereiste om ook in de toekomst relevant te blijven en efficiënt te kunnen ondernemen. Sterker nog, voor een gedegen e-commercestrategie is er absoluut nood aan een geïntegreerd systeem. Odoo biedt een standaardoplossing voor de digitalisatie van alle operationele processen, gaande van productie, voorraadbeheer, inkoop en verkoop via alle mogelijke kanalen. Het gaat zelfs zover dat een productiebedrijf zijn productie kan aansturen op basis van een webshopverkoop. De ultieme droom voor veel organisaties.”

Volledige integratie

Door de volledige integratie van alle systemen, is Odoo volgens Sofie zeer geschikt als totaaloplossing voor productiebedrijven, van klein tot groot. Ze geeft een voorbeeld. “Recent hebben we voor een firma die openhaarden produceert een volledige implementatie uitgevoerd. De firma verkoopt de haarden zowel onder eigen naam als via private label. Alle operationele processen verlopen via Odoo, zowel het eigen klantportaal als de B2B webshop waar zelfs particulieren kunnen bestellen. Maar ook alle processen van de haarden die via private label worden verkocht (met eigen branding) worden volledig gemanaged in hetzelfde systeem. Het systeem leent zich bovendien perfect om rechtstreeks aan de eindklant te kunnen leveren, inclusief de juiste documenten op maat van de verkopende partij. Door de volledige digitalisatie worden fouten voorkomen en is de kans op een verkeerd document met verkeerd logo bij een haard uitgesloten. Een win-win. Door alle koppelingen blijft het administratieve gedeelte, hetgeen dat manueel moet gebeuren, beperkt.”

Transparant

Transparantie is een groot goed. “De eindklant wil zo goed mogelijk geïnformeerd worden over de status van zijn bestelling,” weet Sofie. “Ook daar kunnen we perfect op inspelen met Odoo. Voor een bedrijf dat luxe parketvloeren produceert en levert aan parketleggers hebben we een volledig nieuwe implementatie opgezet. De leverancier kan de parketlegger perfect informeren over de status van de order via zijn persoonlijke login in het klantenportaal. Wanneer deze in productie gaat of zelfs in welke productiestap de uitvoering zich bevindt, enz. Door het volledig geïntegreerd systeem, kan de eindklant te allen tijde geïnformeerd worden. Absoluut een meerwaarde van een all-in-one oplossing zoals Odoo.” Callista heeft dan ook al veel succesvolle projecten uitgevoerd in Odoo. “We zijn al tal van jaren Gold partner. Onze klanten profiteren van onze transparante manier van werken, brede kennis in softwareontwikkeling en ons team van ervaren ontwikkelaars en analisten. Als bedrijven graag willen koppelen met hun eigen ‘flashy’ frontend kunnen we ook daar in voorzien via een api.”

Odoo is volgens Sofie geschikt voor zowel de kleine als de grote KMO. “Voor een relatief laag budget beschikken ze over een volledig geïntegreerd ERP systeem, inclusief webshop. We sturen heel erg naar standaardisatie toe voor de backend. Het zorgt voor structuur en organisatie om operationele processen zo efficiënt mogelijk te managen.” De transparante manier van werken van Callista blijft ook in Nederland niet onopgemerkt. “We zijn met ons bureau strategisch gelegen en hebben al diverse succesvolle implementaties in Nederland gedaan. Onze ambitie is om ook hier een verdere groei te realiseren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*