Met één bronbestand de hele wereld bedienen

Fysieke retail(ketens) werken vaak nog met verouderde ICT systemen met als gevolg dat online en offline als gescheiden werelden worden behandeld. Dat kan anno 2020 niet meer. Retail-ICT specialist Newway helpt retail(ketens) al meer dan dertig jaar met het stroomlijnen van de ICT-infrastructuur. Vanuit de oplossing BlueRetail kan een retailorganisatie elk kanaal voeden, inclusief de stenen winkel(s), maar ook alle leveranciers. 

BlueRetail is volgens algemeen directeur Andries den Uijl van Newway een zeer uitgebreid en functioneel pakket. Blueretail automatiseert alle processen in de winkel en in de keten, waardoor de winkelier meer tijd voor zijn klanten heeft. Dat varieert van inkoopprocessen, verkoopprocessen, de logistiek, product informatie management (PIM), CRM (relatiegegevens, prijsafspraken, kortingstaffels), alle financiële processen, rapportages en business intelligence (via BlueResult) en tot slot alle processen met betrekking tot klantenservice, zoals retouren, klachtafhandeling, etc. 

Windows gebaseerde software

BlueRetail is niet alleen geschikt voor de zelfstandige winkelier, het verbindt bijvoorbeeld ook ketens met het hoofdkantoor en geeft de verhoudingen tussen de verschillende franchiseorganisaties weer. “Onze automatiseringsoplossingen zijn erop gericht om het leven van de winkelier of organisatie zo aangenaam mogelijk te maken,” verduidelijkt Den Uijl. “Zo komen bestellingen vanuit de winkel automatisch terecht bij het hoofdkantoor en van daaruit weer doorgezet naar de verschillende leveranciers, om maar eens een voorbeeld te geven.” Newway maakt gebruik van beeldschermgeoriënteerde en op Windows gebaseerde retailsoftware waardoor het niet afhankelijk is van een bepaald soort randapparatuur. “Onze klanten bestaan uit ruim 3.500 retailers uit 40 verschillende branches, waaronder doe-het-zelfzaken, speelgoedwinkel, dierenspeciaalzaken, boekwinkels en parfumeriezaken. We hebben dus ervaring met een breed scala aan klanten. Van eenvoudige kassasysteem tot een complex winkel(keten)bedrijf, alles wordt ondersteund middels onze software.”

Continu in ontwikkeling

Data, data en nog eens data. Den Uijl onderkent dat data het nieuwe goud is. “In onze softwareoplossingen wordt ontzettend veel data verzameld. Steeds meer ontwikkelingen zijn dan ook gericht op het persoonlijk kunnen benaderen van de klanten, zodat winkeliers gerichte marketingacties kunnen doen. In de verdere ontwikkeling van onze oplossingen zoeken we ook nadrukkelijk de samenwerking met partners, specialisten op een bepaald gebied. Zo hoeven we het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden. We zijn bijvoorbeeld bezig om een loyaltyprogramma op te zetten en er worden stappen gemaakt richting de cloud. We merken dat er heel wat winst valt te behalen voor onze klanten door meer vanuit de cloud te sturen. In de loop van het jaar zullen onze klanten daar de eerste resultaten van gaan zien,” verklapt Den Uijl alvast.

Communicatie tussen leveranciers, softwarepakketten, fysieke winkels, webshops, enz. Het feit dat Newway zich verder ontwikkelt naar de cloud maakt de communicatie en integratie alleen maar efficiënter. “Newway is bij uitstek geschikt om die datastromen in goede banen te leiden,” meent Den Uijl. “Onze BlueCommunication Enterprise Service Bus (BC-esb) is een integratieplatform dat ervoor zorgt dat de juiste data beschikbaar is op het juiste moment op de juiste plaats. Bijvoorbeeld tussen winkels, winkels en de franchisegever en tussen winkels en het hoofdkantoor en leveranciers. Oftewel, dezelfde data kan voor meerdere doeleinden worden gebruikt. Dit zorgt voor vermindering van de complexiteit, en het verhoogt de flexibiliteit. We voorzien een mooie toekomst voor onze BC-esb omdat communicatie en datastromen steeds belangrijker en groter worden.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*