‘Hi-tech Health’

naturaliciuos

Naturalicious is ‘s werelds eerste hi-tech health company. Ze gebruiken innovatieve technologieën om de kwaliteit van 100% natuurlijke sappen en snacks te verbeteren De missie is om gezonde sappen en snacks voor iedereen beschikbaar te maken. Naturalicious verbouwt zijn eigen fruit en groenten, ze persen zelf met eigen machines, en bottelen en gebruiken HPP om rauwe sappen lang vers te houden. Het snelgroeiende merk maakt gebruik van een gecombineerd platform voor ordermanagement en warehousemanagement. We gaan in gesprek met onder andere Roel Verweij, COO van Naturalicious.

Naturalicious heeft in een behoorlijk hoog tempo voet aan grond gekregen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Griekenland. “Ons doel is om de activiteiten de komende periode verder pan-Europees uit te gaan rollen,” zegt Verweij enthousiast. “Iedere stap van ‘dirt to doorstep’ doen we zelf. We beheersen de hele keten. De sappen worden geproduceerd bij AMC in Spanje, een bedrijf met een jaaromzet van 1,1 miljard euro. Hier worden groente en fruit gekweekt, geoogst en gebotteld. Ook de HPP doen we zelf. Dat maakt dat de koudgeperste sappen, zonder extra suikers, concentraten of kunstmatige smaakstoffen, ruim een maand houdbaar blijven. Vanuit Spanje worden de sappen rechtstreeks gedistribueerd naar de – nu nog – drie landen.”

Wees sterk, geen maatwerk
De verkoop van Naturalicious gaat via verschillende kanalen: online, via fysieke ‘flagship stores’ en via distributeurs. Verweij: “In het Verenigd Koninkrijk beschikken we bijvoorbeeld al over vier fysieke winkels, in Amsterdam zijn we momenteel bezig met het opzetten van een ‘flagship store’. Daarnaast leveren we via distributeur Vrumona in Nederland aan Deli XL en Sligro, en starten we in oktober met de levering aan Albert Heijn. Om zowel de inkomende als uitgaande stromen goed te kunnen managen, zijn we op zoek gegaan naar een platform, een ERP systeem dat omni-channel ondersteunt, maar ook internationaal, flexibel en schaalbaar is. Onze ambitie is om binnen vier weken een webshop te kunnen openen in ieder willekeurig land. Daarnaast moet het aansluiten bij ons adagium: wees sterk, geen maatwerk. Wat ons uniek maakt is ons merk, niet de processen van hoe wij leveren aan de markt. Zo zijn we in contact gekomen met ShopCtrl en BizBloqs, leverancier van respectievelijk een ordermanagement- en warehousemanagementsysteem. Ze hadden net hun krachten gebundeld en dat bleek voor ons de ideale match.”

Enterprise ERP systeem
De combinatie van ShopCtrl en BizBloqs maakt dat het hele proces van ordermanagement en klantenservicetooling één op één gelinkt is aan het proces van warehousemanagement. “Het kantoor staat in directe verbinding met het magazijn of de magazijnen, ook internationaal,” zegt Hillebrand Ypma van ShopCtrl. “Ook grote bedrijven gaan steeds meer op kosten letten en zoeken naar alternatieven.

Wij bieden een schaalbare en flexibele oplossing, tegen een betaalbare prijs.” Een volledige enterprise ERP oplossing toegespitst op e-commerce, vult Willem ten Asbroek van BizBloqs Warehouse Management Solutions aan. “De flexibiliteit is enorm. Als je de processen kunt uittekenen, kunnen wij het inrichten. Het is een kwestie van voorgedefinieerde blokjes aan of uitzetten. Zo kunnen we heel eenvoudig op- of afschalen en beschikt een partij, zoals Naturalicious, altijd over een optimaal proces zonder concessies te hoeven doen aan functionaliteit, doorlooptijd en kosten.”

Het ERP systeem is volgens Roel Verweij zo ingericht dat alle complexiteit is gecentraliseerd in de backend bij het hoofdkwartier van Naturalicious in Nederland. “Internationaal kunnen we de verantwoordelijkheid voor de frontend lokaal neerleggen, zonder concessies te doen aan de structuur of organisatie aan de backend. Dat werkt prima.”

Naturalicious heeft de ambitie om op het gebied van High-tech health de grootste speler van Europa te worden. “En dat zal op zeer korte termijn gaan gebeuren,” verwacht Verweij. “We zijn daar volledig op ingericht. Ook dankzij het flexibele en schaalbare ERP systeem. Daarnaast beschikken we over een enorm netwerk en hebben we de noodzakelijke financiering achter ons om dat doel te realiseren. En ‘last but not least’ zijn we in staat om hoge volumes te leveren op een constante kwaliteit door ons geïndustrialiseerd proces.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*