Great Product Content helps growing your business

CTD0518

Goede product content is de basis voor succes in online retail. Dat is de stellige overtuiging van Max Schrevelius van ConnectingTheDots. “Het is voor een retailer essentieel dat hij zijn (digitale) product content op orde heeft, en optimaliseert. Zodat product content online vindbaar is, en het publiek wordt verleid tot aankoop. Een PIM systeem is daarin de cruciale tool. De PIM Enterprise software van ConnectingTheDots stelt organisaties in staat hun product content te verbeteren en te perfectioneren.

PIM en e-commerce gaan hand in hand
Een degelijke e-commerce strategie kan niet meer zonder PIM systeem, benadrukt Max. “Sterker nog, het is keyom perfecte product content centraal te stellen om online iets te kunnen betekenen. Oftewel, de creatie van Great Product Content die geoptimaliseerd is voor de doelgroep. Zodat een retailer nieuwe klanten kan bereiken, en bestaande klanten kan overtuigen extra aankopen te doen. En zo dus de mogelijkheid creëert voor groei. Niet voor niets zeggen wij ook Great Product Content helps growing your business. Om product content te beheren en te verrijken zijn er tal van PIM systemen op de markt. Maar, als het enigszins complex wordt, dan zijn wij in ons element.”

Goed in complexe situaties
De PIM Enterprise software van ConnectingTheDots is ontworpen om ook de meer complexe product management situaties aan te kunnen. Max: “Denk aan ingewikkelde product structuren, een groot assortiment, het toevoegen van longtail assortimenten, veel verschillende leveranciers, veel verschillende markten of een combinatie van deze scenario’s. Onze PIM software kenmerkt zich namelijk door een hoge configuratiegraad waarmee we complexiteit de baas kunnen. Dit gegeven is een belangrijk verschil ten opzichte van andere gangbare PIM vendors in de markt.”

Zet elk systeem in zijn kracht
Over het verschil tussen een ERP en PIM systeem is Max helder. “Een ERP is een generiek systeem en bedoeld ter ondersteuning van alle processen binnen een organisatie. Een PIM systeem daarentegen is bedacht voor een specifiek doel; namelijk het managen van product content. Iets dat je niet gemakkelijk in een ERP kunt doen, omdat ERP hier simpelweg niet voor ontworpen is. Probeer je dit wel in ERP, dan zul je zien dat product data management in ERP meer tijd kost, en er weinig tot geen tooling in ERP beschikbaar is voor (bulk) product content optimalisatie. Het is dus belangrijk dat je elk systeem in zijn kracht zet,” resumeert Max.

Denk toekomstgericht maar begin compact
ConnectingTheDots hanteert een vast proces voor het implementeren van PIM oplossingen. Dit bestaat uit de analyse fase, de implementatie fase en de test / acceptatie fase. Tot slot nog de selectie van een PIM oplossing. “Het advies is altijd om toekomstgericht te denken. Dus bedenk goed welke product management situaties je binnen nu en drie jaar wilt oplossen. En selecteer hier een PIM systeem bij dat die situatie aan kan. Staar je hierbij niet alleen blind op de functionaliteiten die een bepaald pakket biedt. Maar let er ook op dat de organisatie die de PIM implementeert kennis heeft van PIM problematiek, en oog heeft voor de specifieke situatie die je wilt oplossen. Voor de lancering daarentegen is het slim om de scope juist compact te houden om op die manier de leercurve beheersbaar te houden. Met een overzichtelijke start houd je het proces beheersbaar en kun je steeds verder uitrollen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*