Experience Driven Commerce is de nieuwe norm

Als het aan Episerver ligt, is Experience Driven Commerce de nieuwe norm voor fabrikanten, retailers en groothandels anno 2020. Het klantgerichte Digital Experience Platform™ biedt volgens marketing manager George Lavric ongeëvenaarde mogelijkheden op het gebied van contentbeheer, data- en personalisatiemogelijkheden. 


Het Digital Experience Platform™ heeft de industrie, analisten en media-erkenning consequent verdiend vanwege de mogelijkheden en klantbetrokkenheid, zegt Lavric. De 900+ partners van Episerver en 700+ werknemers in kantoren over de hele wereld helpen meer dan 8.000 klanten wereldwijd met het creëren van online succes, het verhogen van de omzet en het vergroten van hun naamsbekendheid. “Specifiek voor retailers helpt het platform de prestaties van de site te verbeteren, klantervaringen te personaliseren (onder andere met machine learning) en content automatisch aan te passen aan elk apparaat. Retailers kunnen ook diepgaand inzicht krijgen in de customer journey dankzij de analysefunctionaliteiten van Episerver. Op die manier is helder welke campagnes, ervaringen en producten het meest effectief zijn.”

Personaliseren

Met onze oplossing kunnen klanten product- en inhoudsaanbevelingen, zoekresultaten en e-mailcampagnes automatisch personaliseren. Dit verhoogt de betrokkenheid van klanten, de gemiddelde bestelwaarde en uiteindelijke de omzet, zegt Lavric. “In het platform worden product-, voorraad- en klantdata verenigd om te komen tot een klantgerichte aanpak, Experience Driven Commerce, zo je wilt. Met dank ook aan partners zoals OrderDynamics en Microsoft. Klanten kunnen bovendien in het ene kanaal ‘browsen’ en in een ander kanaal kopen. Met Episerver kunnen organisaties dus snel wereldwijde e-commerce websites lanceren en beheren, sneller dan onze branchegenoten,” benadrukt Lavric. “Wij zijn een van de weinige leveranciers die constant een hoge score van Gartner en Forrester ontvangen.”

Maar liefst 8.000 organisaties vertrouwen vandaag al op het klantgerichte platform van Episerver. “De nieuwe omgeving van Living Spaces en de Pizzahut zijn recente cases die breed zijn uitgemeten in de pers. Natuurlijk zijn er ook tal van cases in de Benelux. Zo heeft onlangs onze Belgische klant Neuhaus (vermaard om zijn pralines) de jaarlijkse webprijs ‘Best Buying Experience’ gewonnen, maar ook klanten zoals Beerwulf, WWF of Netafim weten klanten online te boeien via Episerver.”

Formule 1

Episerver verwelkomt klanten en prospects graag op de stand op de Webwinkel Vakdagen. “We vragen bedrijven om hun ideeën te spuien waarom digitale transformatie een belangrijk onderdeel is van hun strategie dit jaar. Natuurlijk is het verbeteren van de klantervaring de drijvende kracht, maar we willen graag de dialoog aangaan over hoe ze dit precies van plan zijn en welke strategie eraan ten grondslag ligt. Dit zal niet onbeloond blijven. De beste pitch van de dag, de persoon die ons in 2 minuten kan vertellen waarom digitale transformatie een noodzaak is, maakt kans op een kaartje voor de Formule 1 in Zandvoort, met twee dagen weekendtoegang tot de paddock en een kans om de coureurs te ontmoeten.”

Ook voor B2B e-commerce 

Dankzij de recente acquisitie van Insite Software is Episerver bij uitstek geschikt om B2B e-commerce te bedrijven. Lavric: “Door in te spelen op de unieke behoeften van de B2B e-commercemarkt, helpt Insite fabrikanten en distributeurs hun bedrijven te transformeren door middel van op maat gemaakte oplossingen, diepgaande domeinexpertise en een sterke nadruk op klantsucces en samenwerking. Insite staat bekend om zijn volledig geïntegreerde B2B e-commerce platform, productinformatiebeheer (PIM), analyses, mobiele en productcatalogusproducten en ERP integraties – allemaal ontworpen om het niet alleen gemakkelijker te maken voor mensen die B2B organisaties beheren, maar ook mensen die met hen omgaan. Insite klanten profiteren van de wereldwijde aanwezigheid van Episerver en het toonaangevende klantgerichte Digital Experience Platform™, terwijl Episerver klanten profiteren van Insite’s focus op B2B en speciaal gebouwde oplossingen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*