Een webshop die uitblinkt

WP0618

E-commerce groeit als nooit tevoren en de concurrentie is moordend. Je zal als retailer alles op alles moeten zetten om online van betekenis te kunnen zijn. We Provide neemt retailers bij de hand en helpt ze een mooie online ervaring neer te zetten, een webshop die uitblinkt en technisch ‘klopt’, zoals de webshops van onder andere My Jewellery, Vogel’s en Skantrae.

Alles draait tegenwoordig om gebruiksvriendelijkheid, begint Chertie Dirks van We Provide. “De populariteit van de grote platformen maakt dat ‘traditionele’ retailers online enigszins ondersneeuwen. Gebruiksvriendelijkheid, eenvoud en gemak zijn van levensbelang voor een webshop met een perfect aansluitend aanbod voor de beoogde doelgroep. En die doelgroepen moeten vervolgens snel een weg kunnen vinden door het aanbod en tot conversie komen. Dat vraagt om een webshop die technisch en esthetisch helemaal klopt.” Magento is een zeer stabiele oplossing om dergelijker ervaringen neer te zetten, vult Mischa Braam van We Provide aan.

Technisch sterk onderlegd
We Provide is technisch sterk onderlegd en bouwt webshops voornamelijk in Magento 2. Mischa: “Magento is een kwalitatief goed product dat zich reeds bewezen heeft in de markt. Het platform heeft een mooie geschiedenis en een rijke toekomst, niet in de laatste plaats door de enorme community die erachter zit. Vanuit technisch oogpunt is het geen eenvoudig platform, het vraagt om de nodige knowhow. En die knowhow hebben wij in huis. Zo hebben we onlangs nog een project overgenomen van een concullega. De retailer in kwestie zat met zijn handen in het haar omdat zijn aanvankelijke partner niet de juiste snaar wist te raken. Wij hebben de broncode overgenomen en zijn een traject ingegaan om de Magento webshop toekomstbestendig te maken. Na een traject van zo’n twee maanden ontwikkelen met intensief contact kregen we misschien wel het mooiste compliment van de retailer: ‘het lijkt wel alsof jullie niet willen verkopen’. Wij stippelen een route uit samen met de klant en zijn er inderdaad niet op uit om alleen maar domweg te verkopen.” Chertie: “We hechten veel meer waarde aan een prettige samenwerking en willen ondernemers graag verder helpen online. Eerlijk en oprecht.”

Koppelingen en integraties
Het uitblinken van een webshop betekent niet alleen een flashy frontend, maar vooral ook een juiste structuur achter de shop, meent Mischa. “Daarbij voegen we niet zelden typisch maatwerk toe aan de Magento shops. Denk bijvoorbeeld aan integraties met PIM en ERP systemen. Het is ons om het even welk systeem het betreft, wij garanderen altijd een optimale integratie met de shop. Voor Vogel’s bijvoorbeeld, fabrikant van tv- en displaybeugels, hebben we een compleet nieuwe online omgeving gebouwd met vele maatwerk oplossingen. Het is een gecombineerde B2B en B2C omgeving. Zowel consumenten kunnen heel snel de juiste beugel vinden en via de storelocator bestellen, maar ook de professionele markt kan er terecht voor advies en productinfo om bijvoorbeeld een 30 m2 groot LED display in een voetbalstadion op te hangen.”

We Provide is al meer dan vijftien jaar actief met het bouwen van webshops. “In die jaren zijn we redelijk snel gegroeid naar inmiddels een club van dertig medewerkers,” zegt Chertie. “We spelen in op de laatste trends en ontwikkelingen en bouwen webshops die inspelen op de doelgroep en daarmee bewezen meer omzet genereren. De online omgeving van My Jewellery is daar een mooi voorbeeld van. Het toont aan dat een webshop volop kansen biedt om succesvol te zijn.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*