BlueRetail, de alles-in-een oplossing voor retailers

Newway is al ruim dertig jaar een gewaardeerde kracht in de automatiseringssector voor de retail. Het Retail-ERP systeem van Newway (BlueRetail) vormt het hart van de organisatie en is uitermate geschikt om een winkelbedrijf te automatiseren, alsmede een webshop te voeden. Kortom, een alles-in-een oplossing voor retailers. Harry van der Plas, CEO van Newway, geeft tekst en uitleg.

Van een eenvoudig kassasysteem tot een complex winkel(keten)bedrijf, alles wordt ondersteund door onze beeldschermgeoriënteerde BlueRetail software, zegt Van der Plas enthousiast. “We zijn niet afhankelijk van een bepaald soort retailrandapparatuur en koppelen in principe met alle systemen. BlueRetail is dé oplossing om een winkelbedrijf te automatiseren, zodat de ondernemer zich vervolgens kan focussen op datgene waar het om draait: extra verkoopkansen creëren.” BlueRetail is modulair van opbouw en geschikt voor zelfstandige winkeliers, winkelketens, filiaalbedrijven, franchise organisaties, inkoopcombinaties, postorderberdrijven en internetwinkels. “Onze software wordt gebruikt in de meest uiteenlopende branches, zowel in binnen- als buitenland.”

Acht-in-een

BlueRetail verenigt acht processen in één oplossing: 

  • Inkoopprocessen
  • Verkoopprocessen
  • Logistiek
  • Product informatie management (PIM)
  • CRM (relatiegegevens, prijsafspraken, kortingstaffels)
  • Alle financiële processen
  • Rapportages en business intelligence (via BlueAnalytics, BlueReport en BlueResult) 
  • Alle processen met betrekking tot klantenservice, zoals retouren, klachtafhandeling, etc.

Van der Plas: “BlueRetail maakt een additioneel PIM systeem dus overbodig, het is namelijk al geïntegreerd in de software. Met onze artikel specificatie database en category functionaliteit binnen onze software kunnen alle producteigenschappen en kenmerken beheerd worden ten behoeve van de webshop. Daarmee bewijzen we dat een ERP systeem wel degelijk geschikt is om een webshop te voeden. Of het nu Business to Business (B2B), Business to Consumer (B2C) of allebei betreft, het totale proces, van aankoopbeslissing tot internetbetaling wordt uit handen genomen. En via onze ESB-servicebus koppelen we met elk willekeurig verkoopkanaal, marketplace, enz.”

Enterprise Service Bus

Het hoofdkantoor, leveranciers, het transportbedrijf, franchiseondernemers, winkels: in de retail zijn vaak heel wat partijen betrokken bij diverse processen. “Meer partijen en stakeholders moeten met elkaar communiceren en werken, waardoor een gestroomlijnde, effectieve communicatie essentieel is,” stelt Van der Plas. “Hoe zorg je nu voor een goede en vooral ook efficiënte communicatie tussen alle partijen en applicaties? Met de Enterprise Service Bus oplossing van Newway kijken en werken alle belanghebbende partijen in real-time mee in één oplossing. De ESB regelt eveneens de eventuele transitietussen de clicks en de bricks, en zorgt ervoor dat de ondernemer altijd zijn gegevens ter beschikking heeft. Ook als je gebruik maakt van verschillende applicatieomgevingen vindt data-overdracht plaats op een ‘nearly real-time’ basis. Dezelfde data kan door meerdere connectoren worden opgevraagd en geleverd vanaf het centrale ESB systeem. Daarmee neemt de complexiteit af, terwijl data flexibel te gebruiken is en het de kwaliteit verhoogt. De retailer kan beheren wat hij wil beheren en via de ESB real-time in de webshop tonen.”

Mobiel betalen

Een ander voordeel van de ESB is dat het de retailer in staat stelt om de consument optimaal te bedienen, ook als hij bijvoorbeeld mobiel wil betalen. “Betalen kan tegenwoordig op velerlei manieren: van betalen op rekening (factuur), contant, via een cadeau- of giftcard, via de pin of via een provider die de betaling per mobiel aanstuurt. Dat laatste is in feite vergelijkbaar aan het betalen met de pinpas, waarbij de pas gekoppeld is aan een wallet op de mobiele telefoon. Wij knopen via de ESB alle touwtjes aan elkaar, waarbij de financiële transacties volledig geautomatiseerd op de juiste wijze in de grootboekrekening terecht komen. Het maakt in feite de boekhouding compleet en geeft de consument alle vrijheid van betalen. Kortom, met BlueRetail kunnen we de omnichannel retailer volledig ontzorgen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*