Zorg dat je klaar bent voor de koopjes op Black Friday!

Black Friday nadert razendsnel. Tijd om na te denken over de sociale mediastrategie van je eCommerce en de aanpak om je omzet op Black Friday de hoogte in te jagen. e-Commerce bedrijven moeten nu een punt bereikt hebben waarop:

  • De voorbereiding klaar is
  • De social mediacampagnes vlot draaien
  • De site geoptimaliseerd is voor mobiele transacties
  • Alsook diverse betaalmethoden aanbieden

Met een goede strategie kan de omzet zelfs met 45 % verhogen.

Hoe maximaliseer je omzet in deze piekverkoopperiode? Hoe kan je concurreren met de grotere spelers?

Maar – het belangrijkste …   Hoe maakt je een sterke indruk, schep je betrokkenheid EN conversies?

We hebben aan alles gedacht in onze Black Friday-toolkit voor de social media.

Hierbij kunnen e-commerce handelaars een sociale media kit downloaden en volledig aanpassen naar hun wensen.

Met Black Friday heb je de mogelijkheid om je sales een boost te geven, targets  te halen en hogere omzetten te genereren. Maar deze Peak Sales zorgt ook voor extra druk op je bedrijf, resources en website.

Bereid je voor op peak sales:

  • Plan je social media campagnes. Plan Bereid je content goed voor, maak berichten urgenter naarmate de sales periode zich vordert. Als je steeds hogere kortingen geeft, zorg dan dat de verschillende banners, stickers en postst al klaar staan voor de sales begint.
  • Zorg dat je team de extra vraag aankan. Heeft je team extra interne hulp nodig voor de toegenome verkoop? Is er iemand nodig die de social media kanalen beheerd om het customer team te ondersteunen? Zorg dat je er klaar voor bent om zowel interne als externe problemen op te lossen zodra ze ontstaan zodat je Black Friday campagne geen risico loopt.
  • Doe een website health check. Kan je website de extra toestroom aan? Of loopt hij vast onder druk. Laat je website, voor de sales periode, controleren op technische problemen die de site door de extra toestroom van bezoekers kunnen doen vastlopen.
  • Evalueer je online betaalsysteem. Je kunt niets kopen als je niet kunt betalen. Voorkom dat men struikelt over deze laatste horde en check of je betaalsysteem en gateway correct staan ingesteld om betalingen snel en moeiteloos te verwerken. Richt je je ook op internationale markten? Om de betaal conversie te verhogen kun je consumenten het beste vertrouwde betaalmethodes bieden, waar ter wereld ze ook zijn.

Denk je dat jouw betaal gateway dit niet aankan?

Wij zijn experts in het beste halen uit jouw ePayment systemen. Als je niet zeker weet hoe je het beste je conversie kunt optimaliseren, je omzet kunt verhogen of klantvertrouwen kunt opbouwen, neem dan contact op.

Contacteer ons:

https://www.ingenico.nl/payments/contact

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*