
TikTok maakt bekend dat het platform maar liefst 5,7 miljoen Nederlandse gebruikers per maand bereikt. We zijn dus niet gevoelig voor verhalen over Chinese spionage. In heel Europa telt het platform 134 miljoen gebruikers.
Of het nu gaat om het bekijken of delen van content, live video’s of uitproberen van speciale effecten. De TikTok-community in Nederland groeit en is inmiddels het online thuis voor fijnproevers, boekenwurmen, ouders en aanstormende talenten.
De populairste video’s en trends op TikTok laten zien wat er speelt in de Nederlandse community en hoe creativiteit door lokale (en internationale) content creators tot uiting wordt gebracht op het platform. Van nieuwe artiesten (#newmusic) zoals Zoë Tauran en inspirerende leiders met een beperking (#blindfluencers) tot kappers (#BarberTok) en een boekenclub (#BookTok).
Kleine bedrijven zijn een belangrijk onderdeel van de TikTok-community. Ondernemers delen dagelijks unieke verhalen, promoten hun producten en diensten en geven een inkijkje achter de schermen bij de groei van hun bedrijf. Niet alleen om zakelijke doelstellingen te behalen, maar ook om andere mkb’ers (in de dop) te inspireren.
Geef als eerste een reactie