
Wehkamp introduceerde in april dit jaar een nieuw retourbeleid en deelt nu vol trots de eerste resultaten hiervan. Sinds april betalen klanten van Wehkamp een symbolisch retourtarief van 50 cent per artikel. De doelstelling was om de enorme hoeveelheid retouren te verminderen, het retourbeleid heeft geresulteerd in een afname van 10% van het aantal geretourneerde producten.
In de afgelopen jaren heeft Wehkamp verschillende maatregelen genomen om het aantal geretourneerde artikelen te verminderen. Wehkamp streeft ernaar om samen met haar klanten bewustwording te creëren over de impact van de bezorgketen. Door verbeterde voorspellingen van de juiste maten en optimalisatie van de productfotografie, probeerde Wehkamp al langer onnodige retouren te voorkomen. Desondanks bestelden veel klanten nog steeds – uit gewoonte – artikelen in verschillende maten, wat veel retourzendingen tot gevolg heeft.
In april dit jaar heeft Wehkamp een belangrijke stap gezet in deze bewustwordingscampagne door een symbolisch retourtarief in te voeren. Deze nieuwe maatregel, in combinatie met eerdere verbeteringen, heeft geleid tot een daling van ruim 10% procent in het aantal geretourneerde artikelen. Wehkamp is verheugd over dit resultaat omdat het aantoont dat meer klanten in één keer tevreden zijn met hun aankoop.
Geef als eerste een reactie