Meer transacties op Black Friday, effect Cybermonday minimaal

CCV, leverancier van betaaloplossingen, ziet een stevige stijging van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday actieweek. De gezondheidscrisis, in combinatie met de vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de aanhoudende groei van e-commerce verklaren dit succes voor online ondernemers.

Als leverancier van betaaloplossingen neemt CCV de online transactiecijfers van de aanloop naar Black Friday en Cyber Monday onder de loep. De conclusie: het lijkt erop dat Nederlanders hun aankoop uitstellen tot de Black Friday actieweek.

“In de afgelopen weken zag CCV een geleidelijke afname van de online verkoop op de Nederlandse markt. Tijdens de Black Friday actieweek, nemen de transactiecijfers toe, met op de vrijdag 19% meer transacties dan op een ‘normale’ vrijdag,” zegt Enny van de Velden, Chair van de Board of Directors en CCO CCV Group.

Het toenemende succes van e-commerce in de Black Friday actieweek kan dit seizoen verklaard worden door verschillende factoren. De gezondheidscrisis en de bijhorende maatregelen zorgen ervoor dat consumenten nog meer gebruik maken van e-commerce. 

In 2021 blijkt Cyber Monday niet opgewassen tegen Black Friday. Net door de succesvolle campagnes die in de week voor Black Friday van start gaan, is het effect van acties op Cyber Monday haast verwaarloosbaar.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*