Last van Blue Monday-blues?

Na een feestmaand als december is januari voor velen een saaie maand: Sinterklaas en Kerstmis zijn weer voorbij, vaak is het koud, nat en donker buiten en de volgende vakantie is nog ver weg. Blue Monday, dit jaar 17 januari, staat niet voor niets bekend als de meest deprimerende dag van het jaar.

Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates: “Ook al staat Blue Monday bekend als een sombere dag, dit hoeft niet zo te zijn voor winkeliers en hun klanten. Consumenten kunnen op deze dag wel een geluksmomentje gebruiken en je kunt hier als winkelier slim op inspelen. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van een persoonlijke Blue Monday-oppepper aan nieuwsbriefontvangers en benadruk de bestel- en shopopties die je hen biedt: inzicht in de bezorgtijd, leveringssnelheid of duurzame bezorgopties.

Het is daarbij altijd belangrijk dat retailers kunnen waarmaken wat ze hun klanten beloven. Mocht je van plan zijn op Blue Monday – of tijdens de resterende dagen van januari – extra diensten aan te bieden in de vorm van kortingen of versnelde levertijden, zorg dan voor een goede voorbereiding. Als een order niet op tijd of verkeerd wordt geleverd, dan loop je de kans dat je klanten alsnog niet blij worden van hun bestelling bij jouw webshop. En dat wil je natuurlijk voorkomen. Zeker op de meest depressieve dag van het jaar.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*