E-commerce door het dak in Q1 2021

De maatregelen rond de COVID-19-uitbraak hebben opnieuw gezorgd voor een flinke boost in de online consumentenbestedingen. In Q1 2021 zijn er 91,6 miljoen online aankopen gedaan, een stijging van 31% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Samen waren deze aankopen goed voor €7,7 miljard (+26% ten opzichte van Q1 2020), zo blijkt uit recente cijfers van de Thuiswinkel Marktmonitor.

Niet alleen waren er in Q1 van dit jaar bijna 1 miljoen nieuwe online kopers ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar het gemiddeld besteed bedrag per online koper is ook sterk gestegen. De groei (+ 34%) bij Nederlandse webwinkels is beduidend hoger dan bij internationale webwinkels (+10%).  “Als we kijken naar de online bestedingen aan producten, dan zien we dat het aandeel van de e-commercebranche in de totale detailhandelsector op ruim 22% ligt. Dat is het hoogste percentage ooit gemeten, want normaal schommelt dat rond de 10%,” zegt Marlene ten Ham, directeur Thuiswinkel.org.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*