De feestdagen komen eraan: 4 tips voor online shoppen

Bestel op tijd
Een belangrijke tip om teleurstellingen te voorkomen bij het online winkelen. Webshops hebben het tijdens de feestdagen vaak drukker. Veel webshops zijn voorbereid op deze drukke dagen maar sommige webshops kunnen de vele bestellingen niet zo snel verwerken. Dit kan zorgen voor afwijkende levertijden. Dit kan voor teleurstelling zorgen bij de klant. Ons advies is daarom dan ook bestel op tijd. U heeft de bestellingen dan op tijd in huis en mocht u iets langer moeten wachten, is dat minder erg. Ons advies voor webshops is om de klanten tijdig en juist voor te lichten over de levertijden. Het is belangrijk om transparant te zijn naar klanten, dan weten zij waar ze aan toe zijn. Dit zal uiteindelijk zorgen voor een fijne shopervaring en wellicht wel een goede review!

Pakketten afleveren op een servicepunt
U kunt er tijdens het bestelproces vaak voor kiezen om het pakket op te halen bij een servicepunt. Zo voorkomt u dat de bezorger met uw pakket voor uw deur staat terwijl u er niet bent. Hiermee voorkomt u ook dat het pakket ergens anders wordt afgeleverd terwijl u dit liever niet zou willen. U kunt op een door u gewenst tijdstip het pakket ophalen bij een servicepunt. Mocht u uw bestelling toch thuisbezorgd willen hebben, dan is het belangrijk om een moment te kiezen dat u zeker thuis bent. U kunt de website van de vervoerder in de gaten houden en zo een inschatting maken van het tijdstip van levering. 

Inschrijven nieuwsbrief bij favoriete webshop
U kunt op deze manier door de webshop geïnformeerd worden over de levertijden, kortingsacties en belangrijke zaken omtrent bestellingen. Wij raden onze webshops aan om mensen van belangrijke informatie te voorzien middels een nieuwsbrief. Zeker gedurende deze feestdagen en grote kortingsdagen is het een handig communicatiemiddel. 

Informeer over de retourtermijn
Wanneer de bestelling niet naar wens is, kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst retour zenden. Het is belangrijk om vooraf te weten voor wie de kosten voor de retourzending zijn en binnen welke termijn de bestelling moet worden geretourneerd. Tijdens drukke dagen zijn er soms webshops die hun retourtermijn verlengen. Dit zorgt bij klanten vaak voor een prettige shopervaring.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*