De effecten van Corona online

We leven momenteel in een uitzonderlijke tijd. Wij proberen waar het kan zoveel mogelijk binnen te blijven. Alle benodigdheden voor het dagelijks leven kunnen tegenwoordig online worden besteld en daar wordt in deze tijd massaal gebruik van gemaakt. Wij zien ontzettend veel nieuwe webshops voorbij komen die al dan niet gedwongen online moeten gaan verkopen. Vertrouwen is in deze tijd extra belangrijk. Mede hierdoor checken meer mensen dan ooit of webshops wel daadwerkelijk zijn aangesloten bij Webshop Keurmerk.

Wij zetten hieronder uiteen hoe u uw webshop kunt optimaliseren in deze tijden om het  voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken en misverstanden te voorkomen.

  • Communiceer duidelijk over de levertijd

Wij krijgen op dit moment ontzettend veel klachten binnen over webshops. De meest gehoorde klacht is het niet nakomen van aangegeven levertijd. Er zit soms wel een week tot twee weken vertraging in de levering. De post bedrijven werken ontzettend hard om alles op tijd bij de consument te krijgen maar helaas is door de toegenomen hoeveelheid pakketjes de levertijd niet te garanderen. Wij raden daarom aan om duidelijk te communiceren over de levertijd. Geef met een banner bovenin de webshop aan dat de levertijd kan afwijken in verband met Corona. 

  • Laat de voorraad duidelijk zien

Veel consumenten klagen over een besteld product dat uiteindelijk toch niet leverbaar is. Door het grote aantal bestellingen is de voorraad weergave niet up to date. Hierdoor kunnen klanten soms toch een bestelling plaatsen en het product uiteindelijk niet meer op voorraad is en soms helemaal niet meer leverbaar. Dit zorgt natuurlijk voor een negatieve ervaring bij de klant. Dit kunt u voorkomen door te zorgen de voorraad up to date is en wanneer het product niet meer leverbaar is het product niet meer zichtbaar is op de webshop. Dit voorkomt teleurstelling bij de klant. 

  • Verleng de bedenktijd

Wat wij aanraden is om de retourtermijn te verlengen. U kunt zelf bepalen met hoeveel dagen. Dit zorgt ervoor dat klanten meer tijd hebben om het product eventueel terug te brengen en dat zorgt voor rust bij consumenten. U kunt ook de mogelijkheden ontdekken over een retourservice zodat de klant helemaal de deur niet uit zal moeten. U kunt zich voorstellen dat dit voor veel klanten erg prettig zal zijn en zij sneller een bestelling zullen plaatsen.

  • Webshop Keurmerk

Zeker in deze tijden is een keurmerk onmisbaar. Er wordt momenteel veel melding gemaakt van neppe webshops die klanten misleiden en misbruik maken van de situatie. Wij willen benadrukken dat een keurmerk zorgt voor extra vertrouwen bij de consument en zij door een keurmerk weten dat de webshop door Webshop Keurmerk is nagekeken. Tevens kan de klant bij ons een klacht indienen en zullen wij de bemiddeling starten. Klant voelen zich dan gesteund en zullen eerder overgaan tot een aankoop bij een webshop welke een keurmerk heeft. 

  • Blijf rustig 

Ondanks de chaotische tijden is het belangrijk om rustig te blijven, duidelijk te communiceren en begrip te tonen voor elkaar en te helpen waar mogelijk.

Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden ga dan naar www.keurmerk.info of mail ons naar info@keurmerk.info

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*