Benelux is wereldkampioen in e-mailmarketing

Marketeers uit de Benelux blijken wereldkampioen als het aankomt op e-mailmarketing. Ze boeken de beste resultaten en de hoogste betrokkenheid wat betreft open rates, click through rates (CTR) of click to open rates (CTOR). Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door CM Group.  

Het wereldwijde e-mailmarketingplatform analyseerde miljoenen e-mailcampagnes die in 2020 door bedrijven over de hele wereld verzonden werden. Zo kan CM Group interessante trends identificeren die een blijvende impact hebben op toekomstige strategieën van marketeers.  

2020 was een bewogen jaar voor marketeers over de hele wereld, en de Benelux vormde daarop geen uitzondering. Marketeers moesten meer dan ooit flexibel zijn, en zich aanpassen aan snelle veranderingen. In tijden van onzekerheid, wendden merken en consumenten zich tot de meeste betrouwbare en vertrouwde kanaal: e-mail. Vergelijken we de Benelux met andere landen, dan kunnen marketeers trots zijn op de resultaten. 

De studie bewijst dat e-mailmarketing een cruciaal marketingkanaal is voor merken in soorten en maten, in bijna elke sector. De resultaten van e-mailmarketing kunnen een enorme impact hebben op het volledige marketinsucces, en de groei van de organisatie. Daarom is het belangrijk dat marketeers hun strategie blijven ontwikkelen om bij te blijven met de nieuwste trends. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*