ACM waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen

acm

ConsuWijzer, het consumentenloket van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), heeft de afgelopen maanden veel meldingen ontvangen over misleidende verkoop van abonnementen. Het gaat vooral om telefonische verkoop van abonnementen op ‘voordeelsites’, winacties en voordelige reisjes. Ook in de consumentenmedia verschenen recent berichten over deze oneerlijke handelspraktijken.

De verkopers benaderen consumenten meestal telefonisch of via internet. Vaak onder het voorwendsel dat je iets hebt gewonnen of gebruik kunt maken van een unieke aanbieding of korting. Het lijkt te mooi om waar te zijn: je krijgt heel veel voordeel. Vervolgens word je onder druk gezet om snel te beslissen. Je denkt dat het om een vrijblijvend aanbod gaat, maar achteraf blijkt dat je vastzit aan een abonnement dat automatisch wordt geïncasseerd. Het abonnement kost meestal veel meer geld dan het oplevert. En je komt er moeilijk vanaf. De aanbieder is onbereikbaar. Maar betaal je niet, dan krijg je wel incassobrieven op de mat.

ACM roept consumenten op misleidende verkoop van abonnementen te melden. Melden kan telefonisch of online op ConsuWijzer.nl. De meldingen helpen de toezichthouder op te treden tegen bedrijven die zich hieraan schuldig maken.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*