Goed klantcontact vraagt meer dan goede software

Livecom0617

Hoe zorg je dat functionaliteit de doelstelling behaalt? Patrick van Eijl van Livecom stelt niet alleen de vraag maar geeft er ook het antwoord op. “Iedere situatie van een organisatie is uniek, dus de communicatiekanalen moeten worden ingericht en ingezet op een wijze die specifiek op de klant situatie is afgestemd.”

Het antwoord is helder: “Als klant van Livecom krijg je een Customer Succes Manager toegewezen. Die stelt de wensen van het bedrijf of de organisatie centraal en denkt proactief mee.” Maar ook ‘Wat wil je met je bedrijf uitstralen?’, ‘Wat zijn je doelstellingen?’ en ‘Hoe wil je met je klanten omgaan?’ “Vragen die in een gesprek met onze klanten aan de orde komen en met veel kennis van zaken door onze professionals worden beantwoord.” Het is het bewijs dat een goed klantencontact meer vraagt dan sec goede software.

Implementatie
De Customer Service Manager van Livecom zorgt gedurende de implementatie dat de eindgebruikers en beheerders na afronding volledig zelfstandig Livecom 6G kunnen beheersen. Optioneel verzorgt Livecom trainingen of workshops voor het optimaliseren van het gebruik van Livecom 6G oplossing(en). “Nee, we willen niet worden geafficheerd als een software leverancier. In onze dienstverlening staat begeleiding dus persoonlijk contact centraal. Vanuit ons callcenter zijn we optimaal bereikbaar en kunnen waar mogelijk a la minuut anticiperen op wensen en vragen van de gebruiker. Bovendien kunnen we bij een bedrijf of organisatie fysiek aansluiten. De aanwezige expertise in ons team maakt ook dan het verschil. We gaan dan ook naar de klanten toe.”

Een aanspreekpunt
Bedrijven en organisaties krijgen als aanspreekpunt vaste contactpersonen toegewezen. “Het zorgt voor tijdwinst als wensen moeten worden gerealiseerd of als er andere vragen zijn. Hij of zij kan immers snel schakelen en vrijwel direct adequaat reageren.” Volgens Patrick van Eijl is dat ook nodig omdat de software een klantspecifieke inrichting kan krijgen. “Alles is er op gericht om de klant te ontzorgen en een bijdrage te leveren aan het behalen van de door de klant gestelde doelstellingen.”

Missie
Livecom werd opgericht in 2003 met als missie om bedrijven beter, efficiënter en commercieel succesvoller met klanten te laten communiceren. Patrick van Eijl: “We waren de eerste aanbieder van zakelijke chat in Nederland, een fenomeen dat toen nog nauwelijks bekendheid genoot. Inmiddels is chat uitgegroeid tot een volwaardig klantcontactkanaal en wordt Livecom Chat al jaren ingezet door gerenommeerde bedrijven uit allerlei sectoren.”

Communicatie
Patrick van Eijl geeft aan dat niet het communicatiekanaal centraal staat in de communicatie met de klant, maar de boodschap en de behoefte van hem of haar. “Livecom Chat werd al snel onderdeel van de geïntegreerde klantcontact oplossing Livecom 6G: één omgeving voor alle klantcontacten. Zo kunnen alle kanalen als Chat, Facebook Messenger, e-mail, telefoon en Web Selfservice elkaar versterken en krijgt de manager een totaaloverzicht van alle klantcommunicatie en de effectiviteit en efficiency van je klantenservice-medewerkers.” Het implementeren van een nieuw klantcontactsysteem is, volgens Patrick van Eijl, een belangrijke eerste stap, maar het blijven optimaliseren van het klantcontact is de volgende. Om alles uit Livecom 6G te halen en volledig naar wens in te richten, adviseren wij onze klanten om ook gebruik te maken van de Livecom diensten. Ons team van experts begeleidt organisaties van implementatie tot optimalisatie. Onze jarenlange ervaring in verschillende sectoren stelt ons echter ook in staat om relevante ‘best practices’ met je te delen.”

Livecom zal zich in de komende jaren enorm blijven ontwikkelen voor wat betreft mogelijkheden en functionaliteiten. Met Livecom verzeker je steeds van de nieuwste versie, gebruiksmogelijkheden en professionele ondersteuning.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*