De webshop naar een hoger niveau tillen

18500617

 

Wie dacht dat 1850 alleen de klantenservice uit handen kan nemen van een webwinkelier heeft het mis. De dienstverlener heeft zich een hele nieuwe propositie aangemeten en lanceert op de Webwinkel Vakdagen 2018 het nieuwe dienstenpakket. Het doel is om de webwinkelier volledig te ontzorgen als het gaat om het optimaliseren van de customer journey van A tot Z. En dat via slechts één aanspreekpunt. Daarmee wordt de webshop uiteindelijk naar een hoger niveau getild. Een gesprek met Hanne de Haan van 1850.

De customer journey moet van de eerste stap tot het laatste punt kloppen en hetzelfde zijn, begint Hanne de Haan. “We hebben echter gemerkt dat veel webwinkeliers worstelen met het vormgeven en optimaliseren van de customer journey. Ze hebben vanzelfsprekend veel verstand van de producten die ze verkopen, maar het succes van een webshop valt of staat ook met de ‘randzaken’ die moeten kloppen, zoals de betaalmogelijkheden, de orderverwerking, de klantenservice, et cetera. Die ‘randzaken’ zijn tijdrovende bezigheden en leidt de webwinkelier af van waar hij echt goed in is: ondernemen. Wij willen ondernemers weer laten ondernemen en zorgen dat zij kunnen focussen op groei.”

Kennis verbreden
Met de nieuwe propositie kan 1850 alle ondersteunende diensten uit handen nemen van de webwinkelier, zodat hij of zij zich kan focussen op de corebusiness. Hanne de Haan: “We merken dat webwinkeliers behoefte hebben aan een partij die hen goed kent en kan begeleiden. Omdat onze oorsprong ligt in customer care bevinden wij ons al in veel gevallen in de kern van een webshop. Daarbij hebben wij koppelingen met diverse backoffices van webshops waardoor wij het bestelproces kunnen monitoren. We hebben de laatste jaren dus heel veel kennis opgedaan en weten wat er speelt. Die kennis gaan we nu verder uitbreiden en delen met webwinkeliers, om uiteindelijk de webshop naar een hoger niveau te brengen. Ze hoeven zich niet druk te maken over zaken zoals customer care of fulfilment, die wél zeer belangrijk zijn in het succes van een webshop.”

Eén aanspreekpunt
We werken vanuit de filosofie dat wij van toegevoegde waarde zijn in alle touchpoints gedurende een customer journey, vervolgt Hanne de Haan. “De klantenservice is daar een belangrijk onderdeel in, maar zeker niet het enige. Ook is het van belang dat consumenten bijvoorbeeld snel, gemakkelijk en veilig kunnen betalen en dat de webshop technisch helemaal in orde is. Of wat te denken van de privacy wetgeving en zaken omtrent security? Op al die gebieden kunnen wij de webwinkelier ontzorgen. Groot voordeel voor de webwinkelier is dat hij of zij slechts één aanspreekpunt heeft. Er is maar één partij die de regie neemt en dat zijn wij.”

Op de Webwinkel Vakdagen 2018 wordt de nieuwe propositie van 1850 officieel gepresenteerd. “We zullen dan ook andere diensten, naast customer care bekend maken. Webwinkeliers zullen merken, dat juist door het uitbesteden van de ondersteunende diensten aan een partij die daarin excelleert, uiteindelijk bijdraagt aan een betere customer journey en leidt tot een hogere conversie.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*