Frictieloze beleving in betalen

Buckaroo0417

 

Als één van de meest succesvolle PSP’s van het land maakt Buckaroo zich sterk om zoveel mogelijk frictie uit het betaalproces te halen. “Betalen moet onderdeel zijn van de totale customer journey in plaats van een noodzakelijk kwaad aan het einde,” vindt CEO Andre Valkenburg. Buckaroo gelooft in een frictieloze beleving in betalen. De CEO geeft zijn visie op het huidige betaallandschap en de ontwikkelingen en trends in de markt.

Buckaroo bestaat nu ruim tien jaar, richt zich vooral op Nederlandse bedrijven en ondernemers met de focus op bedrijven uit het midden- en corporate segment, actief in zowel e-commerce als de traditionele retail. “We zijn de grootste niet-bank op het gebied van iDEAL betalingen en kunnen alle in Nederland gekende betaalvormen via één connectie accepteren voor de retailer,” zegt Valkenburg. “Daarbij zijn we van mening dat de betaling altijd frictieloos moet verlopen. En mocht de betaling onverhoopt toch niet lukken, dan proberen we dat zoveel mogelijk geautomatiseerd voor de retailer te herstellen, bijvoorbeeld middels een automatisch gegenereerde mail of sms met daarin een betaallink.”

Omnichannel
De consument begeeft zich tegenwoordig op meerdere kanalen tegelijk, zegt Valkenburg. “Om als retailer succesvol te zijn, zal je op meerdere kanalen aanwezig moeten zijn en overal transacties kunnen doen. Vanuit die omnichannel-gedachte is het belangrijk de Point of Sale te koppelen aan een internetkassa, bijvoorbeeld aan die van Buckaroo.” Valkenburg geeft een praktijkvoorbeeld. “Een Nederlandse bekende bouwmarkt behoort tot onze klantenkring. Mocht een bepaald product niet voorradig zijn in de winkel, dan kan de consument ervoor kiezen om het product indien voorradig direct thuis te laten bezorgen. Zo gaat de consument alsnog tevreden naar huis. Een dergelijk hybride model is zeker vandaag de dag onmisbaar in retail.”

Mobiel wordt steeds belangrijker, zegt Valkenburg. “Meer dan 30% van onze transacties vindt plaats op een smart device en dat percentage zal in de toekomst alleen maar toenemen. We moeten niet onderschatten dat e-commerce in zijn geheel nog altijd een jaarlijkse groei doormaakt van 10%.”

Abonnementsvormen
Een andere trend die Valkenburg constateert, is de groei in abonnementsmodellen. “Zo faciliteren wij de betalingen achter streamingsdiensten, zoals Videoland en RTL XL. Dergelijke vormen van meerdere transacties over een langere periode duiken in steeds meer segmenten op, ook in retail. Zo ‘verkoopt’ Toyota bijvoorbeeld auto’s in een abonnementsformule. Authenticatie aan de voorkant is dan ontzettend belangrijk. Je moet immers weten met wie je zaken doet als retailer. We verzorgen de registratie en de afhandeling van de betaling. En verloopt de betaling niet succesvol, dan starten we zoveel mogelijk geautomatiseerd een proces waarbij de consument nog eens wordt herinnerd aan de betaling om te voorkomen dat hij of zij in een incassotraject terechtkomt.”

Buckaroo doet er alles aan om de frictie zoveel mogelijk uit het betaalproces te halen. “De nieuwe wetgeving PSD2 helpt daar zeker bij, maar ook technisch is er steeds meer mogelijk om een naadloze beleving te realiseren,” vindt Valkenburg. Hij verwacht in de nabije toekomst een verdere splitsing tussen authenticatie en betalen om het proces zo efficiënt mogelijk te kunnen laten verlopen. “De betaalvorm en het betaalmerk worden minder relevant. Het gaat erom dat het betaalproces op het juiste moment in de customer journey wordt geïntegreerd en dat het voor de consument slechts een kwestie is van een druk op de knop.”

Voor meer informatie verwijzen wij door naar Buckaroo

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*